اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضعیت نابسامان میدان میوه‌ و تره‌بار نیشابور ادامه دارد

خبرگزاری فارس: وضعیت نابسامان میدان میوه و تره‌بار نیشابور با وجود اعتراض همگانی، همچنان به قوت خود باقی است.

وضعیت نابسامان میدان میوه‌ و تره‌بار نیشابور ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، ترافیک بسته‌ میدان که گاه سبب می‌شود که ورود و خروج وسیله نقلیه بیش از یک ساعت به‌طول بینجامد، وضعیت نامناسب بهداشتی و خدماتی این مکان و معطل شدن کامیون‌ها، وانت‌بار‌ها و سه‌چرخه‌ها در بیرون میدان، همه گویای این مطلب است که میدان میوه و تره‌بار نیشابور، اکنون جوابگوی قطب میوه استان نیست.
در این‌باره یک میوه فروش نیشابوری که برای تهیه میوه برای مغازه خود هر روز به میدان میوه و تره‌بار نیشابور می‌رود نیز گفت: وسعت این میدان نسبت به وجود زیاد مغازه‌های میوه‌فروشی در شهرستان بسیار کوچک بوده و جوابگوی نیاز مردم نیست.
علی چنارانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور افزود: ترافیک خیابان اطراف میدان و محوطه داخلی میدان میوه و تره‌بار، موجب معطلی فراوان مراجعان به آن شده است.
وی خاطر‌نشان کرد: هیچ وقت با ماشین شخصی امکان ورود به میدان‌بار، وجود ندارد.
چنارانی گفت: کوچک بودن میدان‌بار موجب شده است که تعدادی از فروشندگان میوه مجبور به فروش محصول خود در خارج از میدان شده که این موضوع خود ترافیک اطراف میدان را دو برابر کرده است.
چنارانی افزود: در صورت ایجاد یک میدان میوه و تره‌بار بزرگ، بازار رقابت بهتری ایجاد شده و حتی در صورت وجود مغازه‌های خالی در آن بعضی از کشاورزان در بعضی فصول عمده می‌توانند تهیه غرفه کرده و از محصول خود سود بهتری برده و در بعضی اوقات کمتر متضرر شوند.
در ادامه یک صاحب مغازه میوه‌فروشی میدان میوه و تره‌بار نیشابور نیز گفت: این میدان با این وضعیت نامناسب، آبروی قطب میوه استان را برده است.
مصیب آئینه با انتقاد از فضای بسیار کوچک میدان میوه و تره‌بار نیشابور افزود: در این میدان به دلیل کمبود جا در هر مغازه، دو تا چهار نفر کاسبی می‌کنند.
آئینه خاطر‌نشان کرد: کوچک بودن میدان میوه و تره‌بار، امکان رفت و آمد را مختل کرده و رفت‌و‌آمد به سختی صورت می‌گیرد و وقت فراوانی از مردم در معطلی ترافیک گرفته می‌شود.
وی تصریح کرد: به دلیل کمبود جا، بار میوه نیشابور اکثر اوقات داخل میدان نمی‌آید و در اطراف میدان و پارک مقابل آن به فروش می‌رسد.
آئینه گفت: با توجه به اینکه میدان در داخل شهر است خیلی از رانندگان سایر شهرستان‌ها در هنگام ورودبه نیشابور برای پیدا کردن نشانی با مشکل مواجه هستند.
این صاحب مغازه میدان‌بار، نبود باسکول، امکانات رفاهی، اقامتی، نماز‌خانه، رستوران، حمام و سرویس بهداشتی مناسب برای رانندگان و خریداران را از دیگر مشکلات این میدان عنوان می‌کند.
آئینه اظهار داشت: رانندگانی که از سایر شهر‌‌ها می‌آیند، همگی ناراضی هستند و خیلی‌ها برای بار آوردن به نیشابور ناراحت بوده و حتی ترجیح می‌دهند بار به نیشابور نیاورند.
وی خواستار تسریع در انتقال میدان‌بار به مکان مناسب و در خور شأن نیشابور شد.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور افزود: این شهرستان در بلاتکلیفی و عدم توجه جدی مسئولان مربوط با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کند.
محمدقاسم سوقندی افزود: نامه‌ای در سال 81 از سوی علیرضا صانعی شهردار وقت به ریاست شبکه بهداشت و درمان نیشابور نوشته شده و قول مساعد برای احداث میدان‌بار تا دو سال آینده داده است.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار نیشابور گفت: ولی از آن زمان تا کنون چند شهردار و شورای اسلامی شهر در نیشابور تغییر کرده‌اند ولی هنوز این امر عملیاتی نشده است.
وی از پیگیری‌های متعدد برای این موضوع از سوی اتحادیه میوه و تره‌بار نیشابور خبر داد و گفت: متاسفانه این پیگیری‌ها هنوز به جایی نرسیده است و امیدواریم مسئولان به فکر مشکل میدان میوه و تره‌بار نیشابور بیفتند.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار نیشابور از برگزاری آخرین جلسات در سال‌های 88 و 89 خبر داد و گفت: در این جلسات که با حضور معاون استاندار و فرماندار نیشابور بوده است، هاشمی، شورای اسلامی شهر و شهرداری را مکلف کرده است که میدان بار نیشابور را هر چه سریع‌تر از این بلاتکلیفی خارج کنند، ولی هنوز از اجرایی شدن دستور فرماندار از سوی مسئولان مربوط برای ما خبری نرسیده است.
وی خاطرنشان کرد: چهار جلسه در سال 88 و سه جلسه در سال 89 نیز با شورای اسلامی شهر و شهرداری برگزار و قول‌های مساعدی که به‌جایی نرسیده در این جلسات گرفته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول