اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

واقعیت‌های عاشورا برای جوانان تحلیل شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: واقعیت‌های عاشورای حسینی با هدف روشنگری برای جوانان تحلیل شود.

واقعیت‌های عاشورا برای جوانان تحلیل شود
آیت‌الله علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: ضمن اینکه از ورود پیدا کردن مسائل خرافی و خارج از واقعیت به مبحث عاشورا جلوگیری می‌کنیم باید برای عبرت گرفتن از حوادث این ایام، رویدادهای آن به نسل جدید منتقل شود.
وی تصریح کرد: وقایع تاسوعا و عاشورای حسینی به تفصیل در کتب معتبر دینی و مذهبی نقل شده است از این رو باید به طور دقیق این اسناد و مدارک را مطالعه سپس بررسی کنیم و آنها را به شکل دقیق و مستند به نسل‌های دیگر و فرزندان خود منتقل کنیم تا آنها مقابل اقدامات تبلیغی و مخرب دشمنان بیمه شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی به انحای مختلف اعم از ترویج مسائل خرافی و پنهان‌ کردن واقعیت‌ها به دنبال دلزده کردن مسلمانان از این دین آسمانی هستند پس باید مقابل این قبیل دسیسه‌ها هوشیار باشیم و به دیگران هم آگاهی‌های لازم بدهیم.
وی با بیان اینکه نهضت حسینی پیام‌های زیادی برای جویندگان حقیقت در بر دارد، تصریح کرد: فداکاری، ایثارگری، شهادت‌طلبی و ایستادگی مقابل متجاوزان مهم‌ترین درس‌های این نهضت است اما، پیام‌ها و نکات زیادی هم در آن نهفته است که باید از طریق مطالعه تاریخ اسلام و تاثیر وقایع عاشورا بر سرنوشت ملت‌ها به رویدادهای آن آگاه شویم.
این مسئول یادآوری کرد: در این ایام تکایا و مساجد مملو از مردان و زنان مومن است از این رو بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم دینی به دست آمده است که باید از این فرصت ایجاد شده هادیان دین و مروجان اسلام به شکل موثر استفاده کنند تا به تدریج اسلام واقعی و راستین به دست مردم در جوامع جریان پیدا کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول