اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی میناب:

فضای شهری میناب مناسب معلولان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی میناب گفت: مبلمان شهری میناب برای معلولان مناسب‌سازی نشده و این بزرگترین مشکل معلولان است.

فضای شهری میناب مناسب معلولان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، فرزاد افسر ظهر امروز در حاشیه مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که به مناسبت روز جهانی معلولان در موسسه هیئت امنایی آزادگان برگزار شد، اظهار داشت: در شهر میناب بسیاری از بانک‌ها خودپردازهای خود را به گونه‌ای تعبیه کرده‌اند که امکان استفاده برای معلولان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در شهرسازی و ساخت و سازهای شهری باید حقوق معلولان نیز در نظر گرفته شود، افزود: در همین راستا کمیته مناسب‌سازی فضای شهری با همکاری فرمانداری تشکیل شده و هر دو ماه یک بار با حضور ادارات عضو جلسات آن برگزار می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی میناب از ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، شهرداری، مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن،کمیته امداد و فرمانداری به عنوان اعضای اصلی این کمیته نام برد و بیان داشت: هدف از تشکیل این کمیته بررسی و چاره اندیشی برای مناسب‌سازی فضای شهری است.
افسر با بیان اینکه در میناب 5 هزار و 132 معلول شناسایی شده است، افزود: از این تعداد 2 هزار و 249 نفر در قالب یک هزار و 12 خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.
وی اضافه کرد: توان‌خواهان از خدمات بیمه تکمیلی درمانی، بیمه خدمات درمانی، کمک‌های موردی، وسایل کمک توانبخشی نظیر ویلچر، عصا و عصای نابینایان برخوردار هستند.
افسر با اشاره به اینکه خدمات فیزیوتراپی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی از دیگر خدمات بهزیستی میناب به توانخواهان است، گفت: 65 نفر از معلولان ذهنی تربیت‌پذیر پسر در کارگاه‌های سفالگری، نجاری، تئاتر و موسیقی، منبت‌کاری و ورزش و بدنسازی مشغول حرفه‌آموزی و فعالیت هستند.
وی بیان داشت: برگزاری این کلاس‌ها هم اکنون به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و کمبود امکانات برای معلولان دختر وجود ندارد.
رئیس اداره بهزیستی میناب همچنین از نبود مرکز نگهداری ویژه بیماران روانی زن در میناب به عنوان بزرگترین مشکل یاد کرد و افزود: این مشکلی است که حتی مرکز استان هم با آن درگیر است.
این مسئول ادامه داد: توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR دو روز در هفته در شهر و روستاها با کمک خانه‌های بهداشت و دهیاری‌ها انجام و معلولان شناسایی می‌شوند.
وی همچنین از راه‌اندازی هیئت ورزشی جانبازان و معلولان با کمک اداره ورزش و جوانان در میناب خبر داد و افزود: هدف از تشکیل هیئت، ساماندهی ورزش معلولان و جانبازان است.
در پایان این مراسم که با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار میناب برگزار شد از 40 نفر از معلولان به پاس مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی ورزشی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول