اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

حدود ۸ درصد جمعیت اردبیل معلول است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بر اساس آمار معلولان شناسایی شده در استان اردبیل حدود 7.73 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

حدود ۸ درصد جمعیت اردبیل معلول است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که همزمان با 12 آذر در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی معلولان "شامل‌ سازی افراد دارای محدودیت در مسیر توسعه" است تا با تکیه بر این شعار بتوانیم برخی موانع و محدودیت‌ها را از جلوی معلولان برداریم و زمینه توانمند‌سازی آنها را بهتر فراهم کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به نیازهای متعدد جامعه معلولان اشاره کرد و افزود: هر چند معلولان ما از لحاظ جسمی و گاه روانی دچار مشکلاتی هستند اما بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها می‌تواند ما را در ارتقای شاخص‌ها و بهبود وضعیت معیشتی و رفاه معلولان کمک کند.
این مسئول با بیان اینکه از جمعیت ایران به ازای هر 100 نفر 12 نفر دچار معلولیت شدید و یا نیمه شدید هستند، بیان داشت: دو میلیون ایرانی به معلولیت شدید و 6.5 میلیون نیز به معلولیت کم توانی مبتلا هستند به طوری که سازمان بهزیستی سعی می‌کند به همه آنها ارائه خدمات مستمر و غیر مستمر را داشته باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون در استان اردبیل 15 هزار و 376 نفر معلول تحت حمایت بهزیستی قرار دارد که این معلولان در 26 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه نگهداری می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدیان در ادامه یکی از وظایف سازمان بهزیستی را افزایش مراکز توانبخشی و ایجاد فضاهای اجتماعی و فرهنگی مناسب برای معلولان نظیر مراکز تفریحی،‌ کتابخانه‌ها و تجهیز آنها به نیازمندی معلولان برشمرد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت اشتغال مناسب برای معلولان متناسب با استعداد و توانمندی آنها و حمایت‌های دیگر از الزامات کار بهزیستی در رسیدگی به معلولان است.
این مسئول سازمان بهزیستی را سازمان حمایتی با ارائه خدمات تخصصی در راستای حفظ و ارتقای شاخص‌های سلامت برشمرد و ابراز داشت: این سازمان در راستای سیاست حمایتی و توانمند‌سازی جامعه هدف، گام‌های بلندی را در رفع نیازمندی معلولان برداشته است.
وی نگاه به معلولان را نگاه همراه با تکریم و احترام توصیف کرد و گفت: اکثر گلایه‌مندی معلولان و خانواده‌های آنها به خاطر نگاه ترحم‌آمیز افراد جامعه به آنهاست در حالی که ما باید به عنوان یک شهروند معمولی به توانمندی و حضور معلولان در جامعه احترام بگذاریم و از وجود آنها در حوزه‌های مختلف بهره بگیریم.
این مسئول رعایت حفظ حق و حقوق معلولان را ضروری توصیف کرد و افزود: افراد معلول حق دارند از امکانات و امور رفاهی و تفریحی جامعه بهره‌مند شوند و حتی در حوزه‌های تحصیل و کار و تلاش نیز توانمندی خود را به نمایش بگذارند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل فعالیت مراکز غیر دولتی حمایت از معلولان را نیز یکی از ابزارهای خوب و تاثیرگذار توصیف کرد و ابراز داشت: انجمن‌های حمایت از معلولان در تمام شهرستان‌ها شکل گرفته و مدافع اصلی حق و حقوق معلولان است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول