اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه:

امر به معروف ضامن حیات جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ارومیه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر حیات جامعه را تضمین می‌کند.

امر به معروف ضامن حیات جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غلامرضا حسنی ظهر امروز در جمع نمازگزاران ارومیه اظهار کرد: امام حسین(ع) با هدف برداشتن انحرافات دینی و احیای احکام اسلامی قیام کرد تا دین اسلام تا به امروز که بیش از 14 قرن از آن می‌گذرد همچنان زنده بماند.
وی افزود: مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) فرصت مناسبی برای درس گرفتن از نهضت عاشورا و پیام‌های آن است.
حسنی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اهمیت این فریضه به اندازه‌ای است که در آیات و روایات تاکید فراوان به انجام آن شده و از آن به عنوان عملی واجب یاد می‌شود.
وی امر به معروف و نهی از منکر را جهاد در راه خدا دانست و عنوان کرد: با رعایت امر به معروف و نهی از منکر است که سعادت و حیات جامعه بشری تضمین می‌شود و در جامعه‌ای که این فریضه به دست فراموشی سپرده شود جامعه مرده و از حیات ساقط شده است.
حسنی با اشاره به وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در اعمال نیکی که بندگان خدا انجام می‌دهند شریک بوده و جانشینان خدا بر روی زمین هستند و کسانی که نسبت به انجام این فریضه بی‌توجهی می‌کنند مانند کسی هستند که مرتکب آن گناه می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ائمه اطهار(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و حتی بیش از محدوده رسالت خود بر اجرای صحیح فرایض دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر اصرار کردند.
امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: در زمان حاضر که دشمنان نظام اسلامی با ترویج فساد و بی‌بند و باری و هجمه‌های فرهنگی سعی در خدشه‌دار کردند فرهنگ ایرانی اسلامی هستند اجرای این فریضه در جامعه اهمیت دوچندان می‌یابد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول