اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری نخستین مانور مقابله با بحران‌های آبرسانی در بندرعباس

خبرگزاری فارس: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به مناسبت هفته بسیج با برگزای مانور آبرسانی بدون شبکه، توان خود را در راستای مقابله با هر گونه حادثه و تامین آب شرب در بندرعباس به نمایش گذاشت.

برگزاری نخستین مانور مقابله با بحران‌های آبرسانی در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این مانور که ظهر امروز انجام شد سازمان‌های شامل هلال احمر، مرکز اورژانس، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز حضور داشتند و پس از ایجاد حادثه صوری، گروهای امداد برای مهار آن وارد عمل شدند.
گروه‌های حل حوادث آب نیز حادثه صوری ایجاد شده را در یک اقدام سریع مهار و گروه‌های دیگر با توزیع آبرسانی سیار به‌وسیله تانکر و آب بسته‌بندی در امداد رسانی به حادثه فرضی ایجاد شده کمک کردند و در این مانور واحد آزمایشگاه آب نیز همراه اکیپ برای پایش آب توزیعی بین اهالی حضور داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در حاشیه برگزاری این مانور گفت: این مانور از سوی مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو همزمان در پنج استان دیگر از جمله آذربایجان شرقی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و مرکزی اجرا شد.
حسین خادمی هدف از اجرای این مانور را ایجاد آمادگی هر چه بیشتر کارکنان شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب در زمان وقوع حادثه، تمرین همکاری و ارزیابی هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط و بررسی آسیب‌پذیری تجهیزات و توانمندی‌ها و تشخیص خلاهای موجود  اعلام کرد و ادامه داد: این مانور نشان داد که میزان آمادگی کارکنان در شرکت آب و فاضلاب برای مدیریت و مقابله با بحران رضایت بخش است به‌طوریکه در اجرای مانور اخیر مامورین شرکت آب و فاضلاب موفق شدند بحران فرضی را در مدت زمان کمتر از 15 دقیقه مدیریت و مهار کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این مانور چهار اکیپ به سرپرستی معاونت بهره‌برداری شرکت و دو دستگاه تانکر یک دستگاه جرثقیل، ژنراتور و خودروهای اتفاقات شرکت آب و فاضلاب و همچنین تجهیزات و ماشین‌آلات هلال احمر، اورژانس بندرعباس و نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی نیز حضور داشتند.
همچنین از اکیپ‌های بخش خصوصی برای اجرای هر چه بهتر مانور استفاده شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اضافه کرد: در این مانور که برای نخستین بار برگزار شد سعی شد تا واقعیت‌ها بیشتر نمایان شود. 
همچنین در این مانور نشت واقعی گاز کلر و شکستگی شیر آلات مخازن دامایی موجب قطع آب شرب بخشی از شهروندان در شهر بندرعباس شد.
در این مانور علاوه بر ارزیابی میزان آمادگی شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شهرها در زمان وقوع بحران، تمرین همکاری بین سازمانی و میزان کارآیی افراد نیز ارزیابی شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول