اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره ارشاد جاسک؛

نمایشگاه عکس محرم در جاسک برپا شد

خبرگزاری فارس: "نمایشگاه عکس محرم"، "تعزیه‌خوانی" و "سوگواره استانی آواها و نواهای عاشورایی" از جمله برنامه‌های اندیشیده شده در ماه محرم توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جاسک است.

نمایشگاه عکس محرم در جاسک برپا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک در حاشیه حضور در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم شرق هرمزگان به ویژه مردم شهرستان جاسک به برگزاری آئین‌های ماه محرم و صفر توجه ویژه‌ای دارند ابراز داشت: این ماه‌ها در بین مردم منطقه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
کاظم قاسم‌زاده در ادامه به اهداف برگزاری این نمایشگاه پرداخت و گفت: ماندگاری نهضت بزرگ عاشورا، آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم قیام امام حسین (ع) افزایش آگاهی مردم نسبت به شناخت حق و باطل از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
قاسم‌زاده افزود: بهترین راه مقابله با دشمنان اسلام چنگ زدن به نهضت عاشورا و امام حسین (ع) است و در دنیای کنونی که از همه طرف دشمنان به اسلام هجوم آورده‌اند پیروی از راه و منش امام حسین (ع) بهترین راه شکست دادن دشمنان است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک اضافه کرد: در این نمایشگاه بیش از 30 قطعه عکس با موضوع محرم از هنرمندان عکاس شهرستان به مدت دو هفته در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش عموم گذاشته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از برگزاری سوگواره استانی آواها و نواهای عاشورایی در این شهرستان خبر داد،‌ گفت: این برنامه به مناسبت آغاز ماه محرم و دهه عاشورا با هدف جمع‌آوری گنجینه‌های آوایی عاشورا برگزار می‌شود.
این مسئول افزود: انقلاب اسلامی ایران هر چه دارد از برکت خون شهیدان کربلاست و این کاروان ایثار و شهادت همچنان در طول تاریخ در حرکت است و تا ابد نیز ادامه خواهد داشت.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک اضافه کرد: جامعه و نسل آینده کشور همچنان به تفکر و اندیشه عاشورایی نیاز دارد و جای جای تاریخ شیعه و به ویژه انقلاب اسلامی ایران  دلیلی روشن بر برکات این قیام تاریخ ساز است.
قاسم‌زاده خاطر نشان کرد: هنرمندان متعهد انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری با همکاری دیگر گروه‌ها در راستای حفظ و صیانت از فرهنگ عاشورایی و ترویج و اشاعه آن طی اقدامی شایسته مبادرت به برگزاری سوگواره استانی آواها و نواهای عاشورایی می‌کنند.
وی ادامه داد: سوگواره آواها و نواهای عاشورایی بعد از دهه محرم در شهرستان جاسک برگزار خواهد شد.
قاسم‌زاده در ادامه گفت: همچنین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه‌های تعزیه خوان امام جعفر صادق و سید الشهدا مراسم تعزیه خوانی در حسینیه‌های شهرستان جاسک آغاز شده است.
به گفته وی، هدف از برگزاری مراسم تعزیه خوانی آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ عاشوراست.
قاسم‌زاده گفت: تعزیه هنری تاثیرگذار و بیانگر آلام، دردها، رشادت‌ها و سلحشوری‌های امام حسین (ع) و یاران با وفایش است که اوج شجاعت و از خود گذشتگی خاندان عصمت و طهارت (س) را به نمایش می‌گذارد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک گفت: مقابله با بیدادگری‌ها و ظلم و ستم ستمکاران و ظالمان تاریخ مهم‌‌ترین درس قیام عاشوراست که مردم ولایت‌مدار ایران توانستند با الهام از این واقعه مهم خود را از زیر یوغ دشمنان و اسارت نجات دهند.
وی گفت: نمایش‌های تعزیه در شهرستان جاسک تا پایان دهه عاشورا ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول