اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

تشکیل کمیسیون برگزاری مراسم عاشورا در دولت افغانستان؛

حامد کرزای: وحدت عامل اصلی برگزاری مراسم عاشورا در افغانستان است

خبرگزاری فارس: حامد کرزای در دیدار با شماری از علمای افغانستان وحدت بین مردم افغانستان را عامل برگزاری با شکوه مراسم عاشورا در این کشور عنوان کرد.

حامد کرزای: وحدت عامل اصلی برگزاری مراسم عاشورا در افغانستان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، حامد کرزای روز گذشته در دیدار با شماری از علمای افغانستان، از آنان خواست تا در همکاری با نهادهای امنیتی کشور، مراسم عاشورا را برگزار کنند.
دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: در این دیدار که در مقر ریاست جمهوری انجام شد، درباره تجلیل از ماه محرم و برگزاری بهتر مراسم عزاداری در این ماه بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.
بر اساس این گزارش، علمای افغانستان از برگزاری مراسم عاشورا در سال‌های گذشته که در فضای مطمئن انجام شد، ابراز خرسندی کردند.
آنان از حامد کرزای خواستند تا به منظور برگزاری بهتر مراسم عاشورا در سال جاری، به ارگان‌های امنیتی دستور دهد تا در تأمین نظم و ایجاد فضای آرام تلاش کنند.
همچنین علمای افغانستان از تمام رسانه‌های صوتی و تصویری این کشور خواستند که برنامه‌های خود را به احترام ایام عاشورا در پرتو معارف اسلامی تهیه و پخش کنند.
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری تصریح شده است: حامد کرزای پس از شنیدن سخنان علما، بیان داشت: عامل برگزاری با شکوه مراسم عاشورا در افغانستان وحدت است.
در همین حال دولت افغانستان کمیسیونی را برای برگزاری با شکوه مراسم عاشورا، ایجاد کرده است.
در این کمیسیون که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کند، نمایندگان عالی رتبه وزارت دفاع، اداره امنیت ملی و شماری از علمای افغانستان عضویت دارند.
بر اساس گزارش‌های رسیده از ولایات مختلف افغانستان، همه اقشار، خود را برای برگزاری مراسم عزاداری نواده پیام اکرم(ص) آماده می‌کنند.
برگزاری مراسم عاشورا در افغانستان نماد کامل اتحاد و اتفاق بین ملت این کشور است.

* ویژه‌نامه محرم و صفر خبرگزاری فارس/90

انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول