اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب «72 سخن عاشورایی» از بیانات مقام معظم رهبری منتشر شد

خبرگزاری فارس: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) کتاب «‌72 سخن عاشورایی » از بیانات مقام معظم رهبری منتشر شد.

کتاب «72 سخن عاشورایی» از بیانات مقام معظم رهبری منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) کتاب «‌72 سخن عاشورایی » از بیانات مقام معظم رهبری توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) منتشر شد.

این کتاب در 296 صفحه گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه) دربارة مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی می‌باشد که از خرداد 1368 تا تیرماه 1390 در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب 72 سخن جمع‌آوری شده است. همچنین در سخن 72 دعاهایی که معظّمٌ‌له با محتوای مطالب مربوط به حماسه‌ی عاشورا در سخنرانی‌های مختلف ایراد فرموده‌اند جمع‌آوری و ارائه شده است.

در بخشی از پیشگفتار کتاب می‌خوانیم:

بار دیگر ماه محرّم فرامیرسد و نام و یاد حضرت سیّدالشّهدا، امام حسین(ع) فضای جامعهی اسلامی را با عطر معنوی خویش معطّر مینماید. در طول قرنهایی که از حادثهی عظیم عاشورا گذشته است؛ علما، فقها، متفکّران و محقّقان بسیاری در جهت تبیین و تبلیغ فلسفهی قیام امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش کوششها نموده و آثار متعدّدی از خویش بهجا گذاشته و در دسترس عموم مردم مشتاق به فهم و درک معارف دینی قرار دادهاند.
در میان همهی تلاشهای گذشتگان در بهرهگیری از برکات و آثار نهضت امام حسین(ع)، نام امام خمینی(ره) همچون ستارهای فروزان میدرخشد؛ چرا که آن امام راحل با استفادهی دقیق و روزآمد از معارف حسینی و با طرح شعار برخاسته از فلسفهی عاشورا یعنی «پیروزی خون بر شمشیر» توانست انقلاب ملّت مسلمان ایران را رهبری و به سرمنزل پیروزی برساند و به تبلیغ عملی و نشان دادن جلوهی حقیقی فلسفهی قیام عاشورا اقدام کند.
حضرت آیتالله العظمی خامنهای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی که رهبری این انقلاب الهی را پس از رحلت امام(ره) برعهده گرفتهاند نیز توجّهی بسیار عمیق و دقیق به نهضت عاشورا داشته و در مناسبتهای مختلف به تبیین و روشنگری پیرامون این بزرگترین واقعهی تاریخ اسلام پرداختهاند.
ویژگی خاصی که در بیانات معظّمٌله در این زمینه بهخوبی قابل مشاهده است همانا جامعنگری و در عین حال تبیین دقیق، کارآمد، مبتنی بر تحلیل تاریخ و موشکافیهای علمی و محقّقانه در زوایای پنهان و آشکار نهضت امام حسین(ع) است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 66483695 و 66483975-021و 09195593732تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir پیام ارسال نمایند.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول