اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استانداری خراسان رضوی اعمال می‌شود؛

برخورد قضایی با دستگاه‌های ناموفق در مناسب‌سازی محیط‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای قانون مناسب‌سازی محیط ها وفضاهای شهری، استانداری خراسان رضوی با دستگاه‌هایی که این قانون را اجرایی نکنند و یا کوتاهی کنند برخورد قضایی می‌کند.

برخورد قضایی با دستگاه‌های ناموفق در مناسب‌سازی محیط‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسن واحدی عصر امروز در همایش مناسب‌سازی محیط برای توان‌یابان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر بسترهای لازم، ضوابط و نقشه‌های مورد نیاز برای اجرای این امر در محیط‌های شهری وجود دارد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی افزود: بر این اساس چنانچه دستگاه اجرایی در مناسب‌سازی محیط کوتاهی کنند و یا این که آن را ا جرا نکند برای تعیین تکلیف به سازمان بازرسی و دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

دستگاه‌های اجرای در اعتبارات خود مناسب‌سازی را منظور کنند
واحدی تاکید کرد: تاکنون ضوابط برای اجرای این امر وجود نداشت با توجه به فراهم شدن شرایط و ضوابط، دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند که در اعتبارات خود این امر را منظور کنند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین شهرداری نیز موظف است که در صدور پایان‌کارهای خود به گونه‌ای عمل کند که شرایط برای مناسب‌سازی محیط برای معلولان فراهم شود.

نبود برش استانی در اجرای طرح مناسب‌سازی
واحدی در ادامه به قانون مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما آنچه که در قانون آمده است در سطح کلان است و بر این اساس، متاسفانه برش استانی ندارد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این طرح، در استان کمیته مناسب‌سازی تشکیل دادیم که به بررسی این موضوع در سطح استان بپردازد.
وی تاکیدکرد: همچنین از بهزیستی استان درخواست کرده‌‌ایم که تیمی مشخص کند که پس از تایید به کار نظارت بپردازد و بر این اساس نیز لیستی از دستگاه‌های دولتی تهیه شده است که این تیم با مراجعه به دستگاه وضعیت اقدامات انجام برای مناسب‌سازی محیط برای معلولان را گزارش دهد.

عذرخواهی از جامعه معلولین استان
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: قانون مناسب‌سازی فضاهای شهری در سال 83 تصویب شد که در این مدت هفت سال نتوانسته‌ایم آئین‌نامه و ضوابط در حوزه مناسب‌سازی را  برای این قشر از جامعه اقداماتی را اجرایی کنیم.
واحدی ادامه داد: بر این اساس و با توجه گذشت این مدت زمان برای مناسب‌سازی فضاها و محیط‌های شهری، از جامعه معلولان استان عذر‌خواهی می‌کنیم.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی ‌ادامه داد: معلولان هم حق استفاده، بهره‌وری و تساوی از محیط ها و فضاهای شهری را دارند.
وی افزود: باید مناسب‌سازی و بسترسازی لازم فراهم شود تا معلولان بتوانند مشابه سایر افراد در جامعه بدون ترحم و دلسوزی به زندگی خویش ادامه دهند.

صدا و سیما در این حوزه فعال نیست
وی در ادامه به هماهنگی سایر دستگاه‌ها با بهزیستی استان در اجرای طرح مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های مناسب در حوزه فرهنگ‌سازی برای اجرایی‌شدن این امر سازمان صدا و سیمای استان است.
وی اظهار داشت: در این راستا می‌توان گفت که این سازمان برای ساخت برنامه‌هایی در حوزه فرهنگ‌ سازی و ضرورت مناسب‌سازی فضاهای شهر فعال نبوده است که باید این نکته را در ساخت برنامه‌های خود منظور کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول