اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

جنایات انگلیس همیشه در راستای مقابله با منابع کشورها بوده است/اقدام دانشجویان نماد خشم ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: در یک نگاه اجمالی به جنایت‌های دولت انگلیس متوجه می‌شویم اقدامات این دولت همواره در راستای مقابله با دین و منابع کشورها بوده است.

جنایات انگلیس همیشه در راستای مقابله با منابع کشورها بوده است/اقدام دانشجویان نماد خشم ملت ایران بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: تصمیم نمایندگان مجلس در کاهش ارتباط با دولت انگلیس که با اکثریت آرا به تصویب رسید در واقع رای کل ملت ایران بود که قابل تقدیر و ستایش است.
وی به اقدامات جنایت‌کارانه دولت انگلیس اشاره کرد و افزود: دولت انگلیس تخم بهائیت و وهابیت را در کشورهای مختلف کاشته و رویکرد بی.بی.سی نیز به بهائیت امری واضح است.
خطیب موقت جمعه اصفهان تجزیه کشور ایران در دوران رژیم پهلوی و پیش از آن را از جمله اقدامات خیانت‌کارانه انگلیس در حق ملت ایران دانست و تصریح کرد: غارت اموال ایران و کشورهای دیگر از جمله بخشی از آثار باستانی ایران که چندی پیش پس از 17 سال به کشور بازگشت، مسدود کردن اموال ایرانیان و اموال بانک‌های ایران، همراهی و دست داشتن در کودتای سال 1332 و همراهی با دولت آمریکا در مقاطع مختلف از جمله در تحریم ایران از دیگر اقدامات ضد ایرانی این دولت است.
وی ادامه داد: اویل انقلاب در سال 59 حمله‌ای به سفارت ایران در انگلیس صورت گرفته و به کشته شدن دو نفر از کارکنان ایرانی انجامید که بعدها مشخص شد با اجازه پلیس انگلستان این موضوع انجام شده است، همچنین حمایت این دولت از رژیم بعثی نیز بر کسی پوشیده نیست.
 
* اقدام دانشجویان نماد خشم ملت ایران بود
مهدوی در ادامه با بیان اینکه در فتنه سال 88 تلاش‌های سفارت انگلیس علیه مواضع ایران و همراهی با فتنه‌گران آشکار بود، تاکید کرد: همراهی دولت انگلیس با آژانس حکام در ارائه حکم مورد نظر فراموش ‌شدنی نیست و ایران و دیگر کشورها در طول سال‌های مختلف به جز خیانت و جنایت از این دولت چیزی ندیده‌اند.
وی اضافه کرد: اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت این کشور شایسته این روباه پیر بوده و نمادی از خشم ملتی بود که اگر در آن مکان حضور داشتند با دانشجویان در بیرون‌ راندن سفیر انگلستان و کارکنان آن از کشور همراهی می‌کردند.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه بیان داشت: انگلیس با رفتار ناشیانه‌اش این ارتباط را به طور کامل قطع کرد که عواقب این کار نسنجیده بر عهده خودشان است.
 
*‌ روز دانشجو روز هوشیاری و بصیرت دانشجویان است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 16 آذرماه که به نام روز دانشجو نامیده شده اظهار داشت: در سال 1332 و سه ماه پس از کودتای ننگینی که شاه را بر اوضاع کشور مسلط کرد، معاون رئیس جمهور آمریکا قصد داشت به ایران آمده و نتیجه زحمات و پول‌های خرج ‌شده در این راه را برداشت کند که با هوشیاری دانشجویان موفق به این کار نشد.
مهدوی افزود: دانشجویان آگاه سه روز پیش از حضور معاون رئیس جمهور آمریکا تظاهرات کردند و در روز 16 آذرماه به طور رسمی نیروهای شاه وارد دانشگاه شده و سه نفر از دانشجویان را به شهادت رساندند و این‌گونه این روز به نام روز هوشیاری و بصیرت دانشجویان نامیده شده است.
وی در ادامه با اشاره به موضع‌گیری اتحادیه عرب در قبال سوریه تصریح کرد: از اقدامات اشتباه این اتحادیه که 60 سال از تاسیس آن می‌گذرد، موضع‌گیری نا به جا علیه یکی از مؤسسان خود این اتحادیه یعنی سوریه به فرمان آمریکاست.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دولت آمریکا اکنون موضعی بهتر از تخصیص بودجه برای نابودی دولت سوریه انتخاب کرده و آن این است که اتحادیه عرب را علیه این کشور بسیج و آنها را سپر بلای خود کند و به همین دلیل به دروغ مطالبی را به سوریه نسبت داده سعی در ناامن کردن آن دارند.
وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم با بیداری افکار عمومی در این کشورها سبب شود اتحادیه عرب از کار خود پشیمان شده و راه خود را تغییر دهد.
امام جمعه موقت اصفهان خروج نیروهای آمریکا از عراق پس از 11 سال را امیدوارکننده خواند و تاکید کرد: البته هنوز درباره حضور 20 هزار نفر نیروی آمریکایی در این کشور نگرانی وجود دارد که امیدواریم با هوشیاری ملت عراق آنها نیز از این کشور خارج شوند.
 
*‌ از آثار رعایت تقوا توفیق همراهی با امام زمانه است
وی با توجه به نزدیک شدن به روز عاشورای حسینی اظهار داشت: از جمله آثار رعایت تقوا توفیق همراهی با امام و سنخیت با ایشان است که این خصوصیت در اصحاب امام حسین (ع) به خوبی مشاهده شد.
مهدوی افزود: در آیه دوم سوره یونس قدم صدق به انسان‌های مؤمن بشارت داده شده که همان منزلت صادقه است و این جایگاه رفیع در زیارت عاشورا در دو جا مطرح می‌شود.
وی در این باره تصریح کرد: در بخشی از زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم که قدم صدق را همراه امام حسین (ع) به ما عطا کند که نشان‌دهنده این است که قدم صدق در همراهی با امام حسین تجلی و کمال می‌یابد.
خطیب موقت جمعه اصفهان ادامه داد: در سجده زیارت عاشورا نیز از خدا می‌خواهیم منزلت صادقه را که نزد اوست در همراهی امام حسین (ع) به ما عنایت کند.
وی در ادامه تاکید کرد: خداوند در آیه آخر سوره فجر پیش از اینکه نفس مطمئنه را به بهشت دعوت کند می‌فرماید در زمره عباد ویژه من وارد شو و یافتن منزلت صادقه نیز همانا در زمره بندگان خاص خدا قرار گرفتن و در واقع وارد شدن به بهشتی روحانی است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول