اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

انگلیس بیش از 100 سال به ایران خیانت کرده است / کار ستودنی مجلس

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به توطئه‌های کشور انگلیس علیه ایران گفت: انگلیس بیش از 100 سال به ایران خیانت کرده است.

انگلیس بیش از 100 سال به ایران خیانت کرده است / کار ستودنی مجلس
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: آغازگر مجلس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) از روز نخست محرم تا روز عاشورا امام رضا (ع) است، امام با بیانات خود این مراسم را آغاز کردند و جا دارد مجالس دو ماه محرم و صفر را با شکوه برگزار کنیم.
امام جمعه شهرری با بیان اینکه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سبب حفظ دین اسلام شد، افزود: ما هر چقدر عزاداری کنیم باز هم کم عزاداری کرده‌ایم.
وی در توصیه به برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری عنوان کرد: عزاداران باید توجه داشته باشند که عزاداری فقط به سینه‌زنی و گریه کردن نیست و باید توجه داشته باشیم نماز ظهر عاشورا را با‌شکوه اقامه کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت‌ها توجه داشته باشند که امام حسین (ع) در ظهر عاشورا زیر تیر باران دشمن و در وسط معرکه نماز اقامه کرد و جوری نباشد که ما به آسانی از کنار نماز ظهر عاشورا بگذریم، بلکه دقت داشته باشیم نماز ظهر عاشورا را به پا کرده و این نماز را به جماعت اقامه کنیم.

انگلیس بیش از 100 سال به ایران خیانت کرده است
حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اینکه حوادث هفته گذشته مربوط به دولت انگلیس است، عنوان کرد: دولت انگلیس بیش از 100 سال در این کشور جنایت می‌کند و در طول دولت قاجار دولت ایران برده انگلیس بود و شاهان قاجار نیز برده انگلیس بودند.
امام جمعه شهرری گفت: در دولت پهلوی پدر و پسر را انگلیس‌ها روی کار آوردند اما در دولت پسر بعدها آمریکایی‌ها اوضاع را به‌دست گرفتند و انگلیس‌ها در دوران پهلوی پدر با آوردن سید ضیاء بر این کشور تسلط یافتند.

خیانت و جنایتی نبوده که انگلیس علیه ایران نکرده باشد
حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در طول این 32 سال جنایت و خیانتی نبوده که دولت انگلیس علیه ایران نکرده باشد و اگر کاری نکرده کاری بوده که از دستش بر نیامده است و همیشه در کنار آمریکا رفتار خصمانه داشته است.
وی در ادامه با اشاره به تلاش‌ها و کمک‌های انگلیس به دشمنان ایران در دوران دفاع مقدس افزود: هم‌اکنون نیز در کشورهایی که بیداری اسلامی است در سیاست‌های داخلی انگلیس تاثیرگذار است و در سیاست‌های خارجی نیز آمریکا حکومت می‌کند.

مردم ایران همان خشمی که نسبت به آمریکا دارند علیه انگلیس نیز دارند‌
امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: در پیش مردم ایران اسلامی همان خشمی که نسبت به آمریکا است نسبت به انگلیس است و همان مرگی که به آمریکا می‌گویند به برای انگلیس نیز می‌گویند.
حجت‌الاسلام شاهچراغی در توصیه به کشورهای اروپایی گفت: کشورهای اروپایی نیز باید توجه داشته باشند که با ریسمان پوسیده انگلیس به چاه نروند، شما یک بار در زمان سلمان رشدی فریب انگلیس را خوردید و با شرمندگی به ایران آمده و سفارتخانه‌های برای خود گرفتید این بار نیز فریب انگلیس را نخورید.

کار مجلس در قطع ارتباط با انگلیس ستودنی است‌
امام جمعه شهرری با اشاره به 10 آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس عنوان کرد: از مجلس شورای اسلامی که در آستانه روز مجلس این مهم را انجام دادند تقدیر می‌کنیم، این کار مجلسی‌ها بسیار ستودنی است.
وی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: شما همان کاری را انجام دادید که موکلین شما می‌خواستند، شما خوب عمل کردید و مردم هم از این عملکرد شما حمایت می‌کنند و توقع دارند مجلس هم در مردم سالاری دینی و هم در استکبار ستیزی پیش‌قدم باشند.
شاهچراغی تاکید کرد: شما باید ادامه دهند راه مدرسی باشید که می‌گفت خدا دو چیز را به مدرس نداده است و آن دو چیز ترس و طمع است و مدرس با شجاعت در مقابل ظلم می‌ایستاد.
خطیب جمعه شهرری به مردم گفت: توقع از شما این است که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگانی را به مجلس بفرستید که مدرس گونه باشند.
حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان نیز در استکبار ستیزی افتخار آفریدند و نشان دادند که دانشگاهیان روحیه استکبار ستیزی دارند.
امام جمعه شهرری در پایان تصریح کرد: مردمی که چنین روحیه‌هایی داشته باشند موفق شده و پیروزی از آن آنها است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول