اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

تصویب کاهش رابطه با انگلیس اقدامی شجاعانه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبدان گفت: نمایندگان مجلس کار بسیار زیبایی کردند، تصویب کاهش رابطه با انگلستان کاری بزرگ و شجاعانه بود.

تصویب کاهش رابطه با انگلیس اقدامی شجاعانه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبدان با اشاره با سالروز تصویب قانون اساسی اظهار داشت: شاهد هستیم که بعضی‌ها تا قانون به نفع آنها است دم از قانون می‌زنند، همین که جایی باید به حکم قانون گردن بنهند دیگر قانون برای آنها مهم نیست.
وی با اشاره به نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در روز عاشورا موضوع نماز ظهر روز عاشورا است، ‌دشمن خیلی تلاش می‌کند ما را از فرهنگ اصیل عاشورا جدا کند.
حمیدی‌نژاد بیان کرد: یکی از کارها که تبلیغ می‌کردند این بود که می‌گفتند شما خیلی نیاز نیست به نماز تقیدی نشان دهید.
امام جمعه آبدان اظهار داشت: یک برنامه ریزی خوب که از طرف علما و اندیشمندان شده است و مورد عنایت مقام معظم رهبری هم است این است که ظهر عاشورا یک نماز خوانده شود، برای این کار نماز باید در جایی باشد که ببینند مثلا در خیابان‌ها و محله‌های عزاداری.  
وی ادامه داد: فلسفه این کار این است که می‌گویند چرا ما ظهر عاشورا بر‌نگردیم مسجد؟ جای نماز مسجد است اما این نماز ظهر عاشورا را می‌خواهیم بگوییم فرهنگ امام حسین با نماز است.
حمیدی‌نژاد با اشاره به روز ‌دانشجو  و حوادث سال 32  گفت: دانشجویان بیدار ما در آن سال   به عملکرد رژیم اعتراض کردند و توسط رژیم عده‌ایی وارد دانشگاه شدند و سه نفر از دانشجویان را شهید و عده زیادی هم مجروح کردند.
امام جمعه آبدان اضافه کرد:  آن حادثه نشان می‌دهد دانشجوی ما  ضد استکبار و بیدار است مقام معظم رهبری می‌فرمایند دانشجو و دانشگاهی قشر برگزیده جامعه‌اند این تعارف نیست  شما امید آینده کشور هستید.
وی با اشاره به اشغال سفارت انگلیس توسط دانشجویان تصریح کرد: اقدام اخیر دانشجویان اقدام خود جوشی بود که به انگلیس هشدار داد که ما عزت داریم و عزت ما عزت حسینی است.
حمیدی‌نژاد با قدردانی از مصوبه مجلس در کاهش روابط با انگلیس بیان کرد: نمایندگان مجلس کار بسیار زیبایی کردند، تصویب کاهش رابطه با انگلستان کاری بزرگ بود البته تصویب مجلس قطع رابطه نبود کاهش رابطه بود، ما می‌خواهیم سفارت نداشته باشد این کاهش رابطه است.
وی افزود: امروز می‌بینیم که هر کسی با اسرائیل مخالف باشد آمریکا، انگلستان،آلمان و همپیمانانشان با تمام وجود می‌خواهند آن نظام سر پا نباشد، یکی از نمونه‌هایش سوریه است. امام جمعه آبدان گفت: می‌بینیم که چقدر برعلیه سوریه توطئه می‌کنند و چه کارهایی انجام می‌دهند، اما ننگ برای کشورهای عربی مثل قطر و عربستان است که ظاهرا می‌گویند مسلمانیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول