اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر اجرایی حزب النهضه تونس:

تونس با الهام از ایران از استبداد رهایی یافت

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی حزب النهضه تونس گفت: ملت تونس با الهام‌گیری از انقلاب اسلامی ایران و به فضل و برکت خداوند از تاریکی‌های زندان استبداد نجات پیدا کرد.

تونس با الهام از ایران از استبداد رهایی یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، صحبی بن عیسی العتیق شب گذشته در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در قم با بیان اینکه به منظور ابلاغ سلام راشد الغنوشی به رهبر معظم انقلاب، علما و مردم به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: ملت تونس علاقه فراوانی به انقلاب اسلامی دارند و وقتی انقلاب پیروز شد، ما در تونس جشن گرفتیم.
وی تاکید کرد: ما معانی بسیاری را از انقلاب ایران یاد گرفته و ارزش‌های بسیاری از شخصیت‌هایی مانند امام خمینی(ره) آموخته‌ایم.
دبیر اجرایی حزب النهضه تونس ابراز داشت: مطالعات بسیاری در مورد شخصیت‌هایی مانند شهید مطهری، دکتر شریعتی و محمد باقر صدر داشته‌ایم که از تجربیات این شخصیت‌ها استفاده فراوانی خواهیم کرد.
وی با اشاره به الهام گرفتن مردم تونس از انقلاب اسلامی ایران، گفت: به فضل و برکت خداوند ملت تونس از تاریکی‌های زندان استبداد نجات پیدا کرد.
صحبی بن عیسی العتیق اذعان داشت: انقلاب‌های عربی امکان دارد وارد فضاهای ناسیونالیستی و قوم گرایی شوند که با کمک گرفتن از تجربیات ایران باید خود را از این فضاها نجات دهیم.
وی اظهار کرد: ایران حکومت ثروتمندی از لحاظ منابع و تکنولوژی است و می‌تواند انقلاب‌های نوپای منطقه را حمایت کند.
دبیر اجرایی حزب النهضه تونس با اشاره به تشکیل نخستین جلسه مجلس موسسان تونس در هفته آینده خاطرنشان کرد: امیدوارم این دید و بازدیدها زمینه ای برای استفاده بیشتر از تجربیات ایران باشد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول