اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

جمعیت هلال احمر ریشه در فرهنگ اسلام دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ریشه در آموزه‌ها و فرهنگ دین مقدس اسلام دارد.

جمعیت هلال احمر ریشه در فرهنگ اسلام دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان طبس، اظهار داشت: دین مبین اسلام از هر نظر جامع و کامل است که درباره تمامی مسائل فردی، اجتماعی، معنوی، فرهنگی و... دارای دستورالعمل است به طوری که جهان‌بینی هیچ مکتب و آئینی به گستردگی جهان‌بینی دین مقدس اسلام نیست.
وی بیان کرد: دین مقدس اسلام هم دنیا و هم آخرت انسان‌ها را مدنظر قرار داده و آنچنان جهان‌بینی وسیعی دارد که در راستای توجه به مشکلات مردم نه مرز می‌شناسد و نه فکر و عقیده.
امام جمعه طبس ادامه داد: از نظر اسلام مشکل‌گشایی حتی از مرز انسانیت هم بالاتر رفته و به انسان‌ها اجازه نداده که حتی به یک حیوان هم بدون دلیل آزار برسانند که از نظر اسلام نجات جان یک حیوان در برخی مواقع واجب و در برخی مواقع دیگر مستحب بوده و دارای اجر و ثواب فراوانی است.
وی خاطرنشان کرد: مدت‌ها قبل از اینکه بخواهد صلیب سرخ تشکیل شود، دین اسلام دستور داده که باید برای حل مشکل ملت‌ها با هر دین و مذهبی که هستند تلاش شود و بر این اساس باید صلیب سرخ خود در زیر پرچم اسلام زانو بزند.
مهاجریان ضمن تقدیر از تمامی افرادی که در نهاد مردمی جمعیت هلال احمر تلاش می‌کنند، یادآور شد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرهنگ دین مقدس اسلام تشکیل شده و در واقع ریشه در آموزه‌های اسلام دارد و مردم نیز باید به صورت داوطلبانه در این جمعیت عضو شوند تا در مواقع نیاز بتوانند امداد و یاری برسانند.
عزیز بهزادی فرماندار شهرستان طبس نیز در این همایش ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، افزود: فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) روشنگری است و سخنرانان نیز باید در مجالس و محافل عزاداری این امام بزرگوار، با بینش، بیداری، هوشیاری و بصیرت کامل، زمان حاضر را با دوران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مقایسه کنند و مطالبی را به نسل جوان به عنوان فرزندان مکتب ولایت منتقل کنند تا جامعه برای قیام امام زمان (عج) مهیا شود.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس هم در ابتدای این همایش گفت: جمعیت هلال احمر و صلیب‌سرخ دارای اصول هفت‌گانه شامل خدمات داوطلبانه، جهان‌شمولی، یگانگی، استقلال، بی‌غرضی و بی‌طرفی است که همگی برگرفته از معارف اسلام و قرآن است.
حسینعلی فخاری اضافه کرد: دین اسلام به عنوان نسخه نجات بشریت برای همیشه انسان، در همه زمینه‌ها دارای قانون و دستور است که از نظر اسلام در موقع حوادث و بلایا که جان افراد به مخاطره افتاده، باید بدون توجه به نژاد و مذهب به آنان کمک‌رسانی شود که تاکنون هم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اینگونه بوده است.
مرثیه‌سرایی به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به‌وسیله صادق قاضی‌زاده ذاکر اهل بیت (ع)، اهدای لوح تقدیر و جوایز به امدادگران برتر و داوطلبان فعال جمعیت هلال احمر شهرستان طبس، و اجرای سرودی درباره حضرت امام حسین (ع) به‌وسیله گروه سرود غنچه‌های هلال، از دیگر برنامه‌های همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان طبس بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول