اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌دبیر اجرایی مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی البرز خبر داد:

برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کرج

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی استان البرز از برگزاری هفتمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کرج خبر داد.

برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این شهرستان، وحید آقاشریفی با اشاره به برگزاری این همایش به صورت جهانی گفت: این همایش معنوی با هدف تجلیل از مقام شامخ حضرت علی اصغر (ع) علاوه بر ایران در 110 کشور نیز برگزار می‌شود.
وی کشورهای عراق، آمریکا، کانادا، انگلیس، دانمارک، آلمان، فرانسه، ترکیه، آفریقای جنوبی، آذربایجان، سوریه، عربستان، کویت، قطر، یمن، بحرین، امارات، لبنان، عمان، مصر، اردن، پاکستان، هند، افغانستان، تاجیکستان و تایلند را از جمله کشورهایی دانست که " همایش بزرگ  شیرخوارگان حسینی" در آن با هدف گرامیداشت شخصیت حضرت علی اصغر(ع) برپا می‌شود.
این مسئول همچنین گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در یک هزار و 500 نقطه از کشور نیز برگزار می‌شود.
وی زمان برگزاری این همایش را جمعه هفته جاری مصادف با یازدهم آذرماه و ششم ماه محرم عنوان کرد و گفت: این همایش ساعت 9 صبح جمعه در محل کانون جوانان عاشقان ثارالله واقع در میدان سپاه برگزار می‌شود.
آقاشریفی در تشریح فلسفه برگزاری این همایش جهانی عنوان کرد: در نخستین جمعه محرم هر سال همایش شیرخوارگان حسینی نقاط مختلف ایران برگزار می‌شود، که کرج نیز این مراسم را با حضور دوستداران اهل بیت و شیرخواره شش ماه اباعبدالله حسین(ع) برگزار می‌کند.
آقاشریفی، بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع) را از اهداف مهم برگزاری "همایش جهانی شیرخوارگان حسینی" خواند و افزود: همه مادران و پدران می‌توانند همراه با نوزادان خود در این همایش شرکت کنند.
دبیر اجرایی مجمع جهانی شیر خوارگان حسینی استان البرز مطرح کردن مسائل اعتقادی، احکام، برگزاری مراسم سینه ‌زنی و زنجیر‌ زنی، برگزاری زیارت عاشورا، عزاداری برای شهدای کربلا را از برنامه‌های پیش‌بینی شد برای این همایش عنوان کرد.
آقاشریفی از حضور مداحان اهل بیت (ع) در این همایش مذهبی خبر داد و افزود: شیخ محسن اویسی نیز به عنوان سخنران در این همایش سخنرانی می‌کند.
وی با دعوت از عموم شهروندان در "همایش جهانی شیرخوارگان حسینی" اظهار داشت: شرکت در این همایش بزرگ و معنوی حاکی از ارادت شیعیان به امامان و معصومین (ع) و واقعه کربلا است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول