اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

امر به معروف در جامعه مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است.

امر به معروف در جامعه مظلوم واقع شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار محمدرضا نقدی بعد از ظهر امروز در نشست با دستگاه‌های فرهنگی خراسان شمالی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک جامعه الگو در دنیا مورد توجه قرار دارد و ملت‌های منطقه جمهوری اسلامی را به رخ حاکمانشان می‌کشند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی پیشرفت ملت‌های دنیا است، افزود: نظام جمهوری اسلامی با تأسی به سرو آزادگان جهان راه توسعه و پیشرفت را هر روز محکم‌تر از گذشته می‌پیماید.
نقدی تصریح کرد: ما حق نداریم تا این انقلاب که محصول مجاهدت‌های شهدا است را تضعیف کنیم بلکه باید هر روز بر تقویت این نعمت بزرگ انقلاب اسلامی بیفزاییم.
وی با تاکید بر اینکه باید جامعه‌ای ساخت که در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: کسانی که عظمت جمهوری اسلامی را در دنیا دریافت کرده‌اند باید به گونه ای باشد که زمانی که در کشور حضور یافتند این الگو را به عینه مشاهده کنند که تحقق این موضوع توجه کردن به فریضه و ترویج فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: البته این فریضه به خاطر نوع روش‌های امر به معروف و نهی از منکر که دنبال کردیم یک تصور تطبیقی بوده که مظلوم واقع شده است در حالی که امر به معروف و نهی از منکر در نوع خودش وضع شده و همه‌اش لطف، محبت و دلسوزی بوده و منشأ آن عشق به حقیقت و دلدادگی و توجه به سلامت اجتماعی است.
وی با بیان اینکه بیشترین چیزی که از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تصور بوده برخورد قهر آمیز است، گفت: باید این رویکرد در حداقل قرار داشته و عمده کار با محبت و عشق پیش برود.
نقدی یادآور شد: البته در برخی از مواقع عده‌ای زبان خوش سرشان نمی‌شود لذا این برخورد مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تلاش شده این فریضه الهی به جایگاه خودش برسد، اظهار داشت: بر همین اساس افرادی که قابل اصلاح بوده‌اند تلاش شده تا به مسیر واقعی و اصلاحی بیایند و این کار آموزش و تلاش می‌خواهد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: در این راستا در ستاد امر به معروف تجربیات و نتایج اجرای طرح‌های امر به معروف را بررسی و به این جمع بندی رسیده‌ایم که این فریضه الهی حتماً باید با مشارکت مردم پیش برود.
وی خاطرنشان کرد: کاری که در گذشته در قالب این ستاد انجام می‌شد، به خاطر نقش کم مردم مطلوب نبود، لذا این فریضه الهی به خاطر الهی بودن یک تکلیف همگانی بوده و آحاد جامعه وظیفه دارند تا در این کار بزرگ سهیم شوند.
نقدی گفت: لذا با این روش باید این فریضه را پیش برد و عموم در این زمینه مشارکت کنند بنابراین فعالیت‌هایی را در پایگاه‌ها و مساجد آغاز کرده‌ایم تا با مشارکت مردم این کار انجام شود و به دنبال این بوده‌ایم که این فریضه به صورت ریشه‌ای انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در پیشبرد این فریضه بنا است تا به معروف‌ها پرداخته شود، تصریح کرد: به همین خاطر به دنبال کسی بوده‌ایم که حرف شنوی مردم از آن بیشتر باشد تا برود و این قبیل از افراد را ارشاد کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه امروز با تلاش نیروی انتظامی و دادگستری با ناهنجاری‌ها برخورد شده است، اظهار داشت: با این وجود زندان‌ها پر شده و این موضوع مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد کرده است.
وی گفت: شاید اگر 10 درصد در زمینه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر کار شود، صد درصد بتوان نتیجه گرفت و از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.
نقدی با تاکید بر اینکه همه چیز با بگیر و ببند حل نمی‌شود، افزود: باید جاهایی برای رفع بیکاری سرمایه گذاری کرد که امروز بزرگ‌ترین دغدغه جامعه است تا این معضل که ریشه ناهنجاری‌های اجتماعی بوده برطرف شود.
وی با بیان اینکه باید برای اجرای این فریضه الهی هزینه پرداخت و تلاش را مضاعف‌تر کرد، یادآور شد: امام حسین (ع) برای احیای این فریضه جان خود را تقدیم کرده و به شهادت می‌رسند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک حرف گزنده نیست بلکه تلاش برای دور کردن افراد از منکر بوده تا این فریضه الهی جاری و اعمال شایسته جایگزین آن شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول