اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

اجرای امر به معروف نشانه حضور مؤثر در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدایتگر جامعه به سوی فضایل و خوبی‌ها، نشانه حضور مؤثر افراد در جامعه است.

اجرای امر به معروف نشانه حضور مؤثر در جامعه است
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: اجرای احکام دین و تعمیم بخشیدن آن به تمام شئون جامعه یکی از اهداف ایجاد جامعه اسلامی است که در همین راستا موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز به منظور عینیت‌ بخشیدن رفتار اجتماعی جامعه به سوی رفاه و سلامت باید مد نظر جدی همگان قرار گیرد.
وی امر به معروف را نشانه تعهد و علاقه انسان به سلامت جامعه خواند و ادامه داد: ارتباط مؤثر در میان افراد جامعه از دیگر اثرات و برکات امر به معروف و نهی از منکر است که باید مورد توجه ویژه آحاد جامعه باشد چرا که این مهم در هدایت جامعه به سوی خوبی‌ها و دوری از بدی‌ها نقش بسزایی دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان افزود: امر به معروف و نهی از منکر نشانه حضور مؤثر در جامعه است و از این نظر عامل کسب مدارج عالیه توسط یک امت اسلامی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید در زمینه اجرای این فریضه الهی احساس مسئولیت کنند، اضافه کرد: این امر مهم باید به عنوان مطالبه عموم جامعه باشد تا کل اجتماع از اثرات مطلوب آن بهره‌مند شود.
حجازی ابراز کرد: هر چه قدر موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تعریف و مطالبه دینی مورد نظر مردم باشد به همان میزان نیز شاهد اثربخشی آن در جامعه در زوایای مختلف خواهیم بود.
وی تأکید کرد: البته دستگا‌ه‌ها و نهادهای اجتماعی نیز باید این مهم را در دستور کار خود داشته باشند اما تحقق واقعی آن زمانی امکان‌پذیر است که تمام آحاد مردم مانند دیگر فرایض دینی خود به آن بپردازند.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در پاسخ به چرایی مغفول ماندن اصل هشتم قانون اساسی نیز خاطرنشان کرد: این مهم به طرق مختلف در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد اما تحقق آن در یک قالب مشخص که انتظار قانونگذار بوده نیازمند حرکت‌های جدی‌تری است تا امکان جامعیت آن صورت گیرد.
وی در پایان سخنانش تأکید کرد: مجموعه‌هایی که می‌توانند در این بحث ورود داشته باشند باید از یک سو همت بالایی را از خود نشان دهند و از سوی دیگر از نگاه صرفاً شعاری در ارتباط با این امر دوری کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول