اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و ارشاد انتظامی کردستان:

زمینه‌سازی برای پذیرش امر به معروف مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی کردستان با تاکید بر اهمیت زمینه‌سازی برای پذیرش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: متاسفانه این مهم مغفول مانده و باید برای انجام درست این فریضه، زمینه پذیرش آن را در جامعه فراهم کرد.

زمینه‌سازی برای پذیرش امر به معروف مغفول مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم کاظمی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نخستین جشنواره استانی جلوه‌های فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در حسینیه دهگلان اظهار داشت: برای ماندگاری امر به معروف و نهی از منکر باید فرهنگ‌سازی شود و آن را به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از جاها برای امام حسین (ع) مجالس عزاداری برپا می‌شود اما گاهی اوقات انحرافاتی نیز صورت می‌گیرد تا جایی که از قمه برای عزاداری استفاده می‌کنند.
معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی کردستان از عزاداری برای سرور و سالار شهیدان به عنوان نیروی محرکه در مسیر درست نام برد و گفت: باید در این مسیر نیز با شناخت کامل حرکت کرد تا زمینه انحرافات ایجاد نشود.
به گفته کاظمی‌نژاد، امام حسین (ع) با آن عظمتی که داشت در راستای احیای دین اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و امروز افراد جامعه به ویژه مسلمانان نباید از این قضیه غفلت کنند.
وی اهمیت تذکر لسانی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر را متذکر شد و گفت: برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید همه به تذکر لسانی مبادرت ورزند و بیان فلسفه، تاریخچه، اهمیت، شرایط و شیوه‌های اثرگذاری این فریضه نیز در جامعه ضروری است.
معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی کردستان در ادامه به تاثیرات مثبت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر را بهترین و اثرگذارترین راهکار شکست دشمن در جنگ نرم عنوان کرد.
کاظمی‌نژاد در پایان یادآوری کرد: دشمن در جنگ نرم تغییر الگوها و رفتارهای دینی و اعتقادی مردم را دنبال می‌کند که با ترویج این فریضه می‌توان دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول