اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهگلان؛

همایش استانی جلوه‌های فرهنگی امر به معروف برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش استانی جلوه‌های فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان، سازمان بسیج هنرمندان و همکاری فرمانداری و سپاه این شهرستان برگزار شد.

همایش استانی جلوه‌های فرهنگی امر به معروف برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در حسینیه سپاه دهگلان برگزار شد، با قدردانی از برگزار کنندگان این همایش در دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و تکلیفی است شرعی که همگان از جمله جامعه فرهنگ و هنر در آن جایگاهی به مراتب سنگین‌تر دارند.
قباد میمنت‌آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه تخصصی به توانمندی فرهنگی این استان فرهنگی در نشر و تعالی بیشتر این فرائض الهی می‌تواند در سالم‌سازی جامعه نقشی به مراتب بیشتر را ایفا کند.
معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: وصول 25 مقاله توسط دبیرخانه این همایش موید این نکته است که دغدغه هنرمندان و نویسندگان پژوهشگر در این حوزه قابل توجه است و می‌توان با ترویج فرهنگ معروفات و مقابله با منکرات به سرزمین هنر و فرهنگ کردستان غنای بیشتری بخشید.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان ضرورت تقویت فرهنگ تذکر لسانی به عنوان وظیفه‌ای همگانی را از دریچه تولیدات فرهنگی، هنری توسط هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران یکی از ابزارهای موثر دسترسی زودرس به اهداف برنامه‌های فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر برای نهادینه شدن در بستر جامعه عنوان کرد.
در این جشنواره از سوی سازمان بسیج هنرمندان کردستان از سلیمان الله‌مرادی، توفیق مفاخری، شیرین مرادی، محدثه جعفری، شعله عزیزی، حسین شفیعی و خبرگزاری شبستان به عنوان مبلغان و مروجان امر به معروف و نهی از منکر رسانه‌های جمعی قدردانی شد.
همچنین از ماموستا عزیز امیری به عنوان نماینده قشر روحانیون دهگلان، اسماعیل پروندی به عنوان نماینده کسبه و بازاریان، حمیدرضا خوشبخت دبیر شورای فرهنگ عمومی دهگلان و عبدالعزیز قادرمرزی فعال رسانه‌ای دهگلان تجلیل شد.
این جشنواره در دو بخش مقاله‌نویسی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در رسانه برگزار شد که دو مقاله جمال رسولی و جعفر درویشی از بین 25 مقاله ارسالی به عنوان برتر شناخته شد و از آنان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.
فلسفه نهضت امام حسین (ع) با تاکید بر اهداف ویژه آن حضرت، توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و درک اهمیت آن، نقش انقلاب اسلامی ایران در گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، راه‌های ایجاد انگیزه در مردم برای انجام امر به معروف و نهی از منکر، توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به تذکر لسانی وظیفه همگانی، نقش خانواده و فریضه امر به معروف و نهی از منکر و راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و مبارزه با بدحجابی از طریق امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات این همایش بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول