اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس مقطع ابتدایی:

توانمند نبودن معلمان، یک چالش آموزشی است

خبرگزاری فارس: یک مدرس مقطع ابتدایی گفت: چالش نظام آموزشی ما عدم توانایی و تاثیرگذاری معلمان بر فکر و اندیشه دانش‌آموزان است.

توانمند نبودن معلمان، یک چالش آموزشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسن‌پور بعد از ظهر امروز در همایش کارشناسان، کارگروه‌های آموزشی و آموزگاران تدریس برتر ریاضی اظهار داشت: تکنولوژی آموزشی با توجه به متون و مطالب کتاب، امکان استفاده از رسانه‌های مختلفی را برای آموزگاران فراهم کرده است.
این مدرس ریاضی با بیان اینکه درس غذای روح و فکر است، افزود: فلسفه درس خواندن این است که درس باید ما را حفظ کند نه اینکه ما او را حفظ کنیم تا در این راستا بتوانیم قدرت تفکر، خلاقیت، تجزیه و تحلیل را داشته باشیم.
حسن‌پور با اشاره به اینکه انسان‌های امروزی اطلاعات و درک بهتری نسبت به انسان‌های گذشته دارند، اضافه کرد: تنها قدرت درک، فهم، تحلیل، خلاقیت و اختراع است که ما را از حیوانات متمایز کرده است.
وی تصریح کرد: به جای آوردن نمرات عالی در دروس باید قدرت فهم و درک از درس‌ها را بالا برده تا در زندگی ما تاثیرگذار باشند و با استفاده از تکنولوژی آموزشی می‌توان بسیاری از مشکلات یادگیری دانش‌آموزان را حل کرد.
این مدرس آموزش و پرورش بیان کرد: همان‌گونه که پزشک بدون ابزار کار خود قادر به درمان بیمار نیست معلمی نیز که بدون ابزار و با دست خالی بر سر کلاس درس حاضر شود، درک، فهم و خلاقیت دانش‌آموزان را به کشتن می‌دهد.
حسن‌پور ابراز داشت: روش‌ها و شیوه‌های آموزشی تاریخ گذشته، دیگر کارایی ندارند و عقل و درک را راکد نگه می‌دارند و امروز در تمام مقاطع تحصیلی به ویژه ابتدایی نیازمند شیوه‌ها و روش‌های نو و مدرن آموزشی هستیم.
وی تصریح کرد: مدارس ما هنوز از نظر تکنولوژی آموزشی مجهز نیستند و امکان تجهیز آنها نیز بسیار کم و محدود است.
این مدرس ریاضی با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان را در برابر مسئله قرار دهیم، نه در حل کردن آن آنان را متوقف کنیم، خاطرنشان کرد: از ساده‌ترین ابزار تکنولوژی آموزشی نیز باید استفاده کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول