اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

وزیر دادگستری:

سلاح شهادت بر تکنولوژی‌های نظامی برتری دارد

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری گفت: سلاح شهادت اسلام بر بالاترین تکنولوژی‌های نظامی دنیا برتری دارد و افتخار جمهوری اسلامی مجهز بودن به سلاح شهادت است.

سلاح شهادت بر تکنولوژی‌های نظامی برتری دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی بختیاری پنج‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت آزادی سوسنگرد که با عنوان " سوسنگرد پایتخت غیرت اسلامی" در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر(عج) برگزار شد، بیان کرد: این ایام، ایام بسیار نورانی و با برکتی است چراکه دهه ولایت را گذراندیم، دهه‌ای که در آن عید بزرگ اسلامی و عید غدیر خم در این ایام است.
وی ادامه داد: 31 سال از فتح سوسنگرد شهری که به نام پایتخت غیرت اسلامی نام گرفته، می‌گذرد.
وزیر دادگستری اضافه کرد: امروز در محضر خانواده شهدا و مردم خطه قزوین هستیم که در هشت سال دفاع مقدس جایگاه ارزشمندی دارند و خاطرات بزرگان چه در زمینه علم و نام‌آوری علم و چه در عرصه‌ جنگ و رزم‌آوری الگو بوده است، امید که خداوند سبحان به ما توفیق دهد ادامه دهنده راه شهیدان و نام شهیدان و پیروی از خلف شایسته‌اش مقام معظم رهبری باشیم.
وی افزود: بنده به سهم خود از کسانی که این برنامه را برپا کردند، سپاسگزاری می‌کنم چراکه یکی از زمینه‌های توسعه و نشر فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری برنامه‌های یادبودهای اینچنینی است.
 
* انقلاب اسلامی آغازگر بیداری اسلامی
بختیاری عنوان کرد: ما تکلیف داریم علاوه بر برگزاری برنامه‌ها و مراسمی از این دست، یک بازخوانی هم نسبت به تاریخ داشته باشیم بنابراین اگر بازخوانی از روزهای اولیه جنگ کنیم، می‌بینیم که چه شرایطی در هشت سال دفاع مقدس حاکم بود و این رجزخوانی‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا چه وضعیتی دارد.
وی اعلام کرد: در شرایط حساس بیداری اسلامی و به تعبیری خیزش اسلامی که به برکت خون شهدا، نفس امام راحل و دعای سوزناک مقام معظم رهبری تحول و شکل‌گیری جریانی را در منطقه رقم زده است، می‌‌توانیم با جریان‌شناسی قرآنی به شناخت حوادث برسیم.
وزیر دادگستری اظهار کرد: از حدود ۷ هزار آیه قرآن، ۲ هزار آیه به وقایع و قصه‌های قرآنی اختصاص یافته است، داستان‌های قرآنی که زنده و جاوید است و هر امتی به این قصه‌ها تمسک کند در حوادث مختلف و در رویدادها و فتنه‌ها به هیچ عنوان شکست نخواهد خورد.
وی توضیح داد: ۲ هزار آیه عدد کمی نیست، آیه‌های مربوط به حضرت موسی (ع) و داستان فرعون زمان و شیوه‌های آن زمان فرعونیان برای کوبیدن انقلاب توحیدی حضرت موسی (ع) از نکات جالبی است که باید به آن توجه کنیم و یا اینکه انواع و اقسام تهمت‌ها که به این پیامبر عظیم‌الشأن می‌زدند و چه ترفند‌هایی که علیه او به کار می‌گرفتند.
 
* درس‌آموزی قصه‌های قرآنی
بختیاری خاطرنشان کرد: در زمان حضرت ابراهیم که دومین پیامبر اولوالعزم است شاهد آن امتحان‌های سختی بودیم که با آن امتحان‌هایی که جای الله اکبر دارد این پیامبر به مقام خلیل‌الله رسید، در حوادثی که در زمان حضرت نوح پیامبر (ع) نیز اتفاق افتاد بارها پیامبر اولوالعزم تا مرز بیهوشی و شهادت رفت چراکه او را بسیار شکنجه می‌دادند.
وی تصریح کرد: در داستان حضرت عیسی نیز که مادرش بدون ازدواج آبستن می‌شود، خداوند سبحان وقتی می‌خواهد محبت‌ خود را معرفی کند از روح خویش می‌دمد و عیسی (ع) به دنیا می‌آید و وقتی به فرمان الهی عیسی (ع) متولد شد عده‌ای که زبان نیش‌دار داشتند شروع به تهمت و آبروریزی حضرت مریم (س) کردند ولی وقتی جمعی آمدند و گفتند که می‌خواهیم خودمانی صحبت کنیم از خداوند سبحان ندا رسید که ای مریم بگو پاسخ آنها را کودک بدهد ولی این جماعت در برابر این سخن حضرت مریم (س) خندیدند اما در برابر دیدگان متعجب و حیرت زده آنها حضرت عیسی (ع) زبان به سخن گشود.
وزیر دادگستری گفت: در زمان پیامبر عظیم‌الشان (ص) نیز چه حوادثی که اتفاق افتاد و طی 23 سال ابلاغ رسالت مکتب اسلام معرفی شد و اگر به کتاب‌های زیادی که در خصوص دوران جاهلیت نوشته شده، نگاهی بیاندازیم و قصه‌های قرآنی را بخوانیم آنگاه ما نیز جریان‌شناس خواهیم شد، با مطالعه این معارف مومن قرآن‌شناس می‌شویم که هر فتنه عمیقی نیز نمی‌تواند بر او کارساز شود.
وی بیان کرد: دشمن در شهریور 59 تصمیم گرفته بود از طریق حمله نظامی به انقلاب ضربه بزند البته آنها در ابتدا فکر نمی‌کردند انقلاب اسلامی بتواند قدرت شیطانی پهلوی را بشکند و از کشور بیرون بیاندازد چراکه آنها تصورشان از ایران تصور دیگری بود.
بختیاری افزود: کسانی که ایران اسلامی را نمی‌شناختند همان کسانی بودند که در جنگ جهانی دوم در قالب جبهه متفقین به تهران آمدند و ایران را به سه قسمت تقسیم کردند ولی در مقابل خویش علما و مراجع را دیدند، بنابراین توطئه کردند تا به جای اینکه خود در کشورهای دیگر حضور پیدا کنند و آنها را به مستعمره تبدیل کنند، عوامل خویش را در کشورها مستقر کنند بدین صورت پس از جمال عبدالناصر، سادات در مصر روی کار آمد و همین شرایط در کشورهای دیگر نیز انجام شد.
وی ادامه داد: حال در چنین شرایطی در ایران نخستین صدای نه شرقی و نه غربی به صدا درآمد و این در حالی بود که در آن زمان هیچ کشوری نبود که وابسته به شرق یا غرب نباشد.
وزیر دادگستری عنوان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در هتل نوفل‌لوشاتو در مصاحبه‌ای روشنگرانه فرمودند که ما می‌خواهیم فرهنگ اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کنیم و یا در سخنان دیگری فرمودند که ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم.
وی تصریح کرد: در واقع ما می‌خواهیم مکتب اسلام را که انسان‌ها را می‌پروراند، اجرا کنیم و تنها در برابر خداوند سبحان، ذلیل، خاضع و مطیع هستیم و این راهبردی بود که عملیاتی شد و انقلاب ایران اسلامی به پیروزی رسید و با این انقلاب استکبار جهانی گرفتار زلزله‌ای بزرگ شد.
بختیاری اضافه کرد: تحولاتی که در قرن 21 می‌بینیم همه به برکت قرآن است، دشمنان مدام توطئه می‌کردند چراکه با وجود انقلاب منافع خود را در خطر می‌دیدند اما امروز شرایط به گونه‌ای شده که دیگر دشمنان به خاطر از دست رفتن منافعشان توطئه نمی‌کنند بلکه موجودیت خود را در خطر می‌بینند و این عزت در سایه تفکر قرآنی به دست آمده است.
وی تأکید کرد: جنگ تحمیلی حرکت اصلی تهاجم نظامی استکبار علیه جمهوری اسلامی بود و ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه سه روز قبل از آغاز جنگ به بغداد رفت و پس از مدت‌ها در اعترافی از دهانش در رفت که ما در جریان حمله عراق به 19 فرودگاه ایران بودیم و این سخن که مستنداتش موجود است، نشان می‌دهد حمله نظامی عراق به ایران سناریویی از قبل طراحی شده در کاخ کرملین و کاخ سفید است.
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: آنها از هر طریقی می‌خواستند ملت ایران را بترسانند بنابراین توطئه بنی‌صدر و توطئه منافقین را برای ما به وجود آوردند که توطئه‌های کمی نبود، در ادامه محاصره اول اقتصادی را طراحی کردند ولی وقتی سخن از قطع ارتباط با ایران زدند امام خمینی (ره) فرمود اگر آمریکا خدمتی به ایران کرده باشد همین قطع ارتباط است.
بختیاری ادامه داد: آمریکا تاکنون اگر کاری از دستش برمی‌آمده کوتاهی نکرده است و هرچه می‌توانسته علیه این مردم توطئه کرده است ولی جوانان این مرز و بوم با توکل به خدا و امید به وعده‌های الهی ایستادند و ما در عرصه‌های مختلف از جمله سوسنگرد شاهد تحقق وعده‌های الهی بودیم به طوریکه سوسنگرد تنها با 200 نفر نیرو در برابر دشمن متجاوز ایستاده بود.
وی افزود: اگرچه آمریکا به تکنولوژی نظامی خود تکیه می‌کند ولی ما سلاحی به نام شهادت داریم که شکست‌ناپذیر است و هیچ قدرتی نمی‌تواند سلاح شهادت را شکست دهد و امروز جمهوری اسلامی به سلاح شهادتی که محورش ولایت است، مجهز است.
وزیر دادگستری توضیح داد: شهادت بدون ولایت معنایی ندارد از این روست که امام (ره) می‌فرمود آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و این سخن بر مبنای باورهای قرآنی بود و امروز نیز مقام معظم رهبری با همین مبنا می‌فرمایند آمریکا تو دهنی محکمی خواهد خورد، در واقع این سخنان با تکیه بر باورهای الهی و وعده‌های خداوند سبحان است وگرنه هم حضرت امام و هم مقام معظم رهبری از بمب اتم خبر دارند، از کلاهک هسته‌ای که در آنِ واحد 300 هزار نفر را قربانی می‌کند، خبر دارند ولی جریان‌شناسی مبتنی بر قرآن در این عزیزان وجود داشته و دارد.
وی یادآور شد: خداوند سبحان نیز اُبهت آنها را در دل دشمنان انداخته و آنها با ترس عقب‌نشینی می‌کنند اگر امروز وال‌استریتی وجود دارد، مطمئن باشید که ادامه راه این حرکت، این سؤال است که کدام جریان می‌تواند عدالت را اجرا کند و قطع یقین تحقق واژه عدالت نیز بدون ولایت امکان‌پذیر نیست.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول