اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردبیل:

خباثت انگلیس نشأت گرفته از خوی تجاوزکارانه آنهاست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل گفت: خباثت انگلیس نشأت گرفته از اندیشه پلید این رژیم و همراهان پلید اوست که همیشه در صدد تضعیف کشورهای آزادی‌خواه جهان بودند.

خباثت انگلیس نشأت گرفته از خوی تجاوزکارانه آنهاست
حامد علامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سران کشور انگلیس همسو با سایر سیاست‌مداران بد اندیش نظام غرب همیشه در صدد توطئه‌چینی و تفرقه‌افکنی در کشورمان بوده‌اند و در این مسیر سعی کردند خواسته و اراده خود را به ملت‌ها تحمیل کنند.
وی با بیان اینکه نظام استکباری بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب همچنان در صدد بی‌اعتبار ساختن حاکمیت نظام اسلامی است، گفت:‌ هر چند نظام سرمایه‌داری به خط پایان رسیده، اما همچنان برخی از رژیم‌های مستبدی همچون انگلیس،‌ فرانسه، امریکا و نظام سلطه غرب تلاش می‌کنند تا پرستیژ خود را موجه جلوه دهند در حالی که با پایان عمر لیبرال دموکراسی نظام خونخوار غرب خود را در آستانه ورشکستگی کامل می‌داند.
رئیس شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردبیل حرکت تاریخی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان انقلابی آنها را در تقلیل روابط با کشور ظالم و ننگین انگلیس یک افتخار همیشه ماندگار در تاریخ این کشور توصیف کرد و گفت: انگلیس و همدستان او بدانند که ما هیچ مانع و مشکلی را در قطع دست استکبار که به سوی کشورمان دراز شده نمی‌بینیم و به یقین با دولت‌هایی که علیه این نظام موضع خصمانه بگیرند برخوردی قاطع‌تر از اخراج سفیر خواهیم کرد.
وی سفارت انگلیس را همچون لانه جاسوسی امریکا منبع فساد و توطئه علیه انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: اگر ملت ما تا امروز با این کشور مدارا کرده از روی بزرگ منشی و خصلت میهمان‌نوازی بوده اما با مشخص شدن چهره خبیث انگلیس در توطئه‌های متعدد علیه نظام اسلامی ما معتقدیم به طور کامل باید رابطه ایران با این کشور به حالت تعلیق درآید.
علامتی این حرکت را مرگ تدریجی برای روباه پیر دانست و گفت: اوج این حماسه زمانی بود که دانشجویان ما در روزهای گذشته به سفارت این کشور هجوم برده و خواستار اخراج سفیر و تعطیلی کامل سفارت این کشور شدند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل در ادامه سخنان خود نسل عاشورایی امروز را مدافعان اصلی انقلاب و پیروان اذن و فرمان ولی فقیه معرفی کرد و افزود: ما آماده و گوش به فرمان رهبر و مقتدای خود هستیم تا لرزه بر اندام دشمنان خونخوار انقلاب بیندازیم.
 
* تشکل‌های دانش‌آموزی در عزای امام حسین (ع) به بازار می‌آیند
علامتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه‌های عزاداری ماه محرم در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در استان اردبیل ابراز داشت: برنامه‌های این ایام بر محور شعور و شور حسینی در حال برگزاری است.
این مسئول معرفت‌افزایی را اصلی‌ترین رکن برگزاری برنامه‌های عزاداری و محفل شور و شعور حسینی یاد کرد و گفت: همچون سال‌های گذشته و بر طبق سنت حسنه هر ساله دانش‌آموزان عزادار تشکل‌های دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همراه با دسته عزاداری محله طوی روز هشتم محرم به بازار می‌آیند و بعد از برپایی محفل عزا و سینه‌زنی و زنجیر‌زنی در نماز جماعت ظهر و عصر شرکت می‌کنند.
وی از اعزام 15 روحانی به مدارس استان اردبیل به ویژه مدارس متوسطه پسرانه و دخترانه با هدف معرفت‌افزایی دانش‌آموزان در مورد مکتب امام حسین (ع) خبر داد و افزود: عمده محور فعالیت‌ها تبیین عزاداری و فلسفه قیام امام حسین (ع) است که در کنار آن پرسش و پاسخ دانش‌آموزان و گفتمان‌های دینی و مذهبی نیز برگزار می‌شود.
رئیس جنبش دانش‌آموزی استان گفت: در نیمه اول ماه محرم و تا 15 این ماه دسته‌های عزاداری در قالب مجموعه انصار‌المهدی بعد از نماز مغرب و عشاء آیین سینه‌زنی و سخنرانی را در مسجد قاجاریه اردبیل به شکل گسترده و با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی انجام می‌دهند.
علامتی از توزیع سی‌دی‌های متنوع بین دانش‌آموزان، پرچم، پوستر و دیگر اقلام ویژه عزاداری ماه محرم در بین مدارس و دانش‌آموزان خبر داد و اذعان داشت: لوح فشرده نشریه الکترونیکی بیرق به عنوان نشریه محتوایی ـ تحلیلی در مورد قیام حضرت سید‌الشهدا به مدارس ارسال شده که با تکثیر و توزیع آن دانش‌آموزان با فلسفه نهضت ابااعبدالله‌الحسین آشنایی پیدا می‌کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول