اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده‌:

50 درصد پروژه‌های روستایی خدابنده نیاز به احداث مجدد دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار خدابنده گفت: 50 درصد پروژه‌های روستایی زیر پوشش نیز به خاطر گسترش روز افزون روستا و قدمت پروژه‌ها عمر مفید خود را از دست داده و این پروژه‌ها نیاز به احداث مجدد دارند.

50 درصد پروژه‌های روستایی خدابنده نیاز به احداث مجدد دارد
نورالدین رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: از تعداد 199 روستای بالای 20 هزار خانوار در شهرستان خدابنده، 133 روستا از شبکه آبرسانی مناسب بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی پنج روستا و احداث پنج مجتمع آبرسانی از پروژه‌های در حال اجراست که مطالعات آن توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال انجام است.
فرماندار خدابنده با بیان اینکه قریب به 50 درصد روستاهای زیر پوشش نیز به خاطر گسترش روز افزون روستا و قدمت پروژه‌ها عمر مفید خود را از دست داده‌اند، افزود: این پروژه‌ها نیاز به احداث مجدد دارند که امید است با تأمین و تخصیص اعتبار نسبت به تعمیرات و بهسازی آنها اقدام شود.
وی بیان داشت: مقدمات تأمین آب 91 روستای بخش‌های افشار و بزینه‌رود از محل سد تالوار با جمعیت 38 هزار و  50 نفر فراهم شده است.
رفیعی با اشاره به اینکه در راستای تسریع اجرای پروژه آبرسانی زرند 3 میلیارد ریال‌ اختصاص یافته است، افزود: برای آبرسانی به پروژه کوثر نیز 2 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی از اختصاص 5 میلیارد ریال در سال 89 برای آبرسانی زاغج خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با بهره‌برداری از این سه مجتمع  مهم، آبرسانی به بیش از 37 روستا صورت پذیرد‌.
فرماندار خدابنده یادآور شد: طی آخرین آمار حدود 150 هزار نفر با تعداد خانوار 29 هزار نفر زیر پوشش خانه‌های بهداشت روستایی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در 11 روستای شهرستان نیز ساختمان خانه بهداشت در حال ساخت است.
رفیعی بیان داشت: با اجرای این خانه‌های بهداشت عمده هدف برنامه پنج ساله پنجم  در بخش بهداشت روستایی تحقق یافته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات گاز رسانی به 26 روستا با تعداد خانوار 5 هزار و 855 نفر در دست اجرا است.
فرماندار خدابنده گفت: عملیات ‌گاز رسانی 19 روستا با تعداد خانوار 2 هزار و 512 در دست طراحی و ابلاغ به مشاور است.
وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای آبی‌سفلی‌، اینچه‌، محمودآباد‌ و زرین‌گل در دست اقدام است و برنامه‌ریزی در این خصوص انجام شده است.
رفیعی متذکر شد: نسبت به کلنگ‌زنی گازرسانی به روستاهای مسیر دوتپه سفلی و بلگه ‌شیر با اعتباری بالغ بر 77 میلیارد ریال در دهه فجر سال 89 اقدام شد.
وی یادآور شد: سال جاری کلنگ‌زنی پروژه بزرگ گاز رسانی به بخش‌های افشار و بزینه‌رود توسط استاندار زنجان با اعتبار 190 میلیارد ریال انجام گرفت که پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول