اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

طی 18 روز بارندگی گذشته؛

خدابنده بیشترین بارندگی را در زنجان داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی زنجان با اشاره به بارندگی‌های سال زراعی جاری گفت: از روزهای اول سال زراعی جاری خدابنده در بین شهرستان‌های استان زنجان بیشترین بارندگی را با 141.5 میلی متر داشته است.

خدابنده بیشترین بارندگی را در زنجان داشت
عظیم نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان میزان بارندگی در شهرستان خرم‌دره را در حدود 100 میلی‌متر اعلام کرد و اظهار داشت: خدابنده با 108 درصد افزایش بارندگی، دو برابر میانگین 10 سال گذشته بارندگی داشته است.
وی میانگین بارش‌ها طی 18 روز بارندگی در استان زنجان را 81 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: بارندگی در همه استان رشد چشمگیری داشته است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به ورود یک جبهه جدید بارندگی از اسپانیا و غرب کانادا تاکید کرد: با توجه به اینکه این جبهه رطوبت خود را تا زمان رسیدن به استان زنجان از دست می‌دهد، در استان زنجان بارندگی قابل توجهی رخ نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در مهر ماه بارش‌های خوبی در استان زنجان وجود نداشته است، گفته بود، بر خلاف مهرماه در آبان ماه بارش‌های بی‌سابقه‌ای در کشور از جمله در استان زنجان اتفاق افتاده است.
نصیری وضعیت خشکسالی را در مهرماه سال جاری در سطح استان زنجان بسیار شدید اعلام کرده و افزود: استان زنجان با بارندگی‌های 18 روزه آبان ماه از وضعیت بحرانی خارج شده است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: بارندگی‌های آبان‌ماه وضعیت بارندگی را در استان زنجان به حالت نرمال درآورده است.
وی بارندگی‌های شهر زنجان را بیش از 53 میلی‌متر عنوان کرد و ادامه داد: میزان بارندگی در سال گذشته در همین زمان فقط شش میلی‌متر بود.
نصیری میانگین بلند مدت بارش در همین مدت را در زنجان 45 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: بارش‌های آبان ماه حکایت از افزایش 20 درصدی دارد.
وی شهر خدابنده را با 141.5 میلی‌متر دارای بیشترین بارش از آغاز سال زراعی عنوان کرد و افزود: این میزان بارش نشان از 108 درصد افزایش بارش برای این شهر دارد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ماهنشان را با 59.9 میلی متر بارش دارای 37 درصد افزایش بارندگی عنوان کرد و گفت: شهر آب‌بر نیز طی آبان ماه با 103 درصد افزایش بارندگی، 66.3 میلی‌متر باران باریده است.
وی وضعیت شهر زنجان را در حال حاضر از نظر بارندگی نرمال و سایر شهرستان‌ها را تر سال اعلام کرد.
نصیری پیش‌بینی‌های انجام شده برای وضعیت بارندگی در سه ماه آینده استان زنجان را نرمال اعلام و تصریح کرد: هر چند ممکن است در سه ماه آذر، بهمن و دی ماه بارش‌های کمی پایین‌‌ باشد، ولی در کل نرمال پیش‌بینی می‌شود.
وی، وضعیت دمای استان زنجان را در سه ماهه آذر، دی و بهمن ماه به صورت نرمال پیش‌بینی کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول