اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سابق اردبیل:

هزینه‌کرد حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: استاندار سابق اردبیل گفت: هرگونه هزینه‌کرد در حوزه فرهنگ در حقیقت سرمایه‌گذاری کلان و ارزشمندی است که همه می‌توانند از آن بهره بگیرند.

هزینه‌کرد حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری است
منصور حقیقت‌پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: توسعه فرهنگی امر مهمی است که نباید از آن غفلت کرد چرا که پایه و اساس تمام توسعه‌ها، توسعه فرهنگی به شمار می‌رود که در این مسیر یکی از ابزارهای کارآمد نشر و تولید کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه رونق و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به نفع جامعه و به سود رونق و توسعه این بخش است، افزود: هر چقدر در این حوزه هزینه داشته باشیم به عنوان یک سرمایه‌گذاری گرانقدر به همان میزان موفق خواهیم شد و به اهداف مورد نظر دست می‌یابیم.
وی ادامه داد: از طریق فرهنگ قادر هستیم فکر، اندیشه و آرمانی را نشر و گسترش بدهیم و در مقابل با جنگ نرم و خزنده فرهنگ و اعتقادی دشمن مقابله کنیم.
استاد دانشگاه‌های اردبیل با بیان اینکه یکی از ابزارهای موثر و کارآمد در حوزه فرهنگ، تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: هر چقدر مردم ما با کتاب مجالست و همراهی داشته باشند به همان میزان شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی ارتقا پیدا می‌کند.
حقیقت‌پور بیان داشت: باید به نحوی امر مطالعه و رغبت به کتابخوانی از کودکی نهادینه شود که هر فرد حداقل روزی یک ساعت خود را موظف به مطالعه و آشنایی با مباحث جدید بکند.
استاندار سابق اردبیل ادامه داد: مطالعه ممکن است در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت، مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و... بر اساس ذوق و سلیقه افراد انجام شود که در این بین مهم مطالعه و افزودن بر دانایی‌ها و آگاهی‌هاست که می‌تواند جامعه ما را از آسیب‌های فرهنگی نیز مصون نگه دارد.
وی با بیان اینکه در نشر و تولید کتاب نیز باید به محتوا و کیفیت توجه شود، اذعان داشت: سرانه مطالعه و تولید کتاب همچنان در شأن نظام اسلامی نیست و انتظار می‌رود مسئولان و تدبیر کنندگان در این حوزه به گونه‌ای حرکت کنند تا تولید انبوه، با کیفیت و با استقبال خوانندگان را شاهد باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول