اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو خبرگان رهبری:

با تندروی‌ها در حوزه فرهنگ باید مقابله کرد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید با هرگونه تندرویی‌هایی که در حوزه فرهنگ ایجاد شود مقابله کرد.

با تندروی‌ها در حوزه فرهنگ باید مقابله کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ طبسی ظهر امروز در حاشیه آئین بازگشایی موزه فرش آستان‌قدس رضوی که در گنجینه موزه مرکزی آستان‌قدس رضوی برگزار شد، اظهارداشت: آنچه که فرهنگ کشور بدان نیاز دارد این است که از هرگونه افراط‌ها وتفریط‌ها در حوزه جلوگیری کرد.
نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی افزود: آنچه که می‌تواند بستر رابرای فرهنگ‌پذیری جامعه فراهم کند جلوگیری‌کردن از افراط‌ها و تفریط‌ها و نیز پرهیز از هرگونه مبالغه‌گویی‌ها و یا کم گذاشتن در این حوزه است.
واعظ طبسی به سرمایه‌گذاری‌های دشمن در عرصه فرهنگ و جنگ نرم اشاره کرد وافزود: در این راستا باید به گونه‌ای در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری کرد که از هرگونه تندرویی‌ها در این حوزه جلوگیری شود.

*سیاست‌گذاری‌های تاثیرگذار در کنار تعمیق کارهای فرهنگی موثر است

تولیت آستان‌قدس رضوی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌ها در عرصه‌های گوناگون در صورتی می‌تواند تاثیرگذار باشد که در کنار کا‌رهای عمیق فرهنگی صورت گیرد.
آیت‌الله واعظ طبسی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی اظهار داشت: قطعا توجه به مسائل فرهنگی در نظام اسلامی در ردیف اولویت‌های برنامه‌گذاری نظام قرار دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به سخنان امام راحل در ارتباط با نقش و جایگاه فرهنگ در کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا رهبری انقلاب اسلامی ایران نیز بر کار و تلاش در عرصه مسائل فرهنگی تاکید کرده اند.

*مسائل فرهنگی از کلیدی‌ترین مسائل مجمع تشخیص مصلحت است

تولیت آستان‌قدس رضوی گفت: سیاست‌گذاری‌های اصولی حوزه فرهنگی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می‌شود از کلیدی‌ترین مسائل مجمع تشخیص مصلحت است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که اکنون و در عرصه فرهنگ باید مورد توجه قرار گیرد حفظ و پاسداشت فرهنگ ایرانی اسلامی است که براین اساس باید در حفظ و پاسداشت فرهنگ اسلامی به گونه‌ای عمل کرد که از نفوذ فرهنگ بیگانه به کشور جلوگیری کرد.
نماینده ولی‌فقیه درخراسان رضوی به تحول عمومی در عرصه‌های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رشد داشته باشیم باید به حوزه فرهنگ مردم وساخته شدن این بخش توجه خاص  کرد.

*شعاری نمی‌توان به مسائل فرهنگی پرداخت

تولیت آستان‌قدس رضوی برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ را مهم ارزیابی کرد و گفت: در مسائل فرهنگی نمی‌توان با شعار دادن برنامه‌ریزی کرد و در این راستا به منظور برنامه‌ریزی در حوزه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای عمل کرد که تعمیق در برنامه‌ریزی به عنوان یک اصل مورد توجه واقع شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول