اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

خواست رهبری باید در حوزه فرهنگ تأمین شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نگاه ما و هزینه کرد اعتبارات فرهنگی در راستای تأمین مطالبات و خواسته‌های رهبری باشد.

خواست رهبری باید در حوزه فرهنگ تأمین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر طاهرخانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: اعتباراتی که ابلاغ می‌شود به سختی برای کشور تهیه می‌شود از این‌رو باید تلاش شود همه اعتبارات در جایی که لازم است اختصاص یابد و به درستی هزینه شود.
وی ادامه داد: نظارت بر درست هزینه کردن اعتبار باید مورد توجه باشد و همین اعتبارات است که موجب رشد و توسعه کشور می‌شود بنابراین باید توجه لازم در این حوزه صورت گیرد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی افزود: ارتقای فرهنگی مورد تأکید رهبری است و در راستای شاخص‌های فرهنگی و مطالباتی را که رهبری در این زمینه دارند باید نگاه ما و هزینه کرد اعتبارات در راستای تأمین خواسته‌های رهبری باشد که مشکلاتی اصلی جامعه را شامل می‌شود.
وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم مطابق فرمایش رهبری و مشکلاتی که اعلام می‌شود، اعتبارات هزینه شود و کار صورت گیرد؛ زمان به سرعت در حال گذر است و رسالت عظیمی بر عهده داریم تا مشکلات جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، رفع شود.
طاهرخانی با تأکید بر لزوم توجه به توزیع عادلانه اعتبارات تصریح کرد: در توزیع اعتبارات باید موضوع توزیع جغرافیایی و شهرستانی مدنظر باشد و عدالت در این امر صورت گیرد و مشکلات و مسائل شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد و نظارتی در این خصوص صورت گیرد تا عدالت در بحث مناطق محروم و دورتر اجرا گیرد.
وی اعلام کرد: موضوع دیگر در خصوص اعتبارات پژوهشی دستگاه‌ها است که مغفول واقع می‌شود، کشور ما نیاز دارد بحث‌های پژوهشی را دنبال کنیم و این امر می‌تواند برای گره‌گشایی کار موثر باشد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات حوادث غیرمترقبه اظهار کرد: با توجه به حوادثی که رخ داده است، اعتبارات خوبی در اختیار وزیر جهاد کشاورزی قرار داده شده ولی کافی نیست و انتظار است با توجه به خساراتی که به این بخش وارد می‌شود کمک‌ها بیشتر دیده شود.
وی اعلام کرد: درآمد بخش زیادی از استان و به ویژه تاکستان از محل انگور است و هر سال نیز شاهد خسارت به باغات انگور هستیم و چاره‌ای نداریم که از نگهداری سنتی به نگهداری مدرن روی آوردیم بنابراین توجه ویژه‌ای صورت گیرد و هزینه در این امر نیز موثر است زیرا بهره‌وری افزایش می‌یابد.
طاهرخانی تأکید کرد: در اعتبارات مربوط به بخش کشاورزی، باغات الگویی، آبیاری تحت فشار و راه‌های بین مزارع بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین نقاط حادثه‌خیزی که در برخی از مناطق وجود دارد و به دلیل سیل خیز بودن، با باران کمی قسمتی از روستا آسیب می‌بیند.
وی یادآور شد: در بحث مدیریت آب نیز با توجه به بحران آبی که استان روبروست لازم است روی موضوع آب تأکید بیشتری شود و ان‌شاالله با مدیریتی که انجام می‌شود و عنایت ویژه به نقاط محروم شاهد رفع بخشی از مشکلات مردم باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول