اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان شیلات صورت گرفت؛

آغاز صید 1400 کیلو ماهی پرورشی در بحرکان هندیجان

خبرگزاری فارس: با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات در منطقه بحرکان هندیجان، صید یک‌هزار و 400 کیلو ماهی پرورشی از قفس‌های دریایی در این منطقه آغاز شد.

آغاز صید 1400 کیلو ماهی پرورشی در بحرکان هندیجان
به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات در حاشیه بازدید از روند صید ماهی در بحرکان هندیجان با بیان اینکه هندیجان یکی از بنادر مهم در جنوب کشور است، اظهار داشت: این بندر ظرفیت‌های قابل توجهی را در امر صید و صیادی دارد که می‌توان با توسعه این ظرفیت‌ها و فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای بخش‌های غیردولتی به این بخش مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کشور رونق داد.
وی با اشاره به مشکلاتی روبه‌روی صیادان در هندیجان افزود: مشکل صیادان در این بندر مسئله سوخت است و به همین دلیل ما درصدد افزایش سهمیه سوخت این صیادان هستیم تا در این زمینه به آنها کمکی کرده باشیم.
غلامرضا رزاقی در ادامه خاطرنشان کرد: دریا محلی است که افراد زیادی از آن امرار معاش می‌کنند و برای اینکه در این راه با مشکلاتی مواجه نشوند باید دریا را برای این قشر ساماندهی کنیم تا توازنی بین درآمد و زندگی آنها ایجاد شود.
رزاقی اضافه کرد: ساماندهی دریا نباید به معنی آسیب رساندن به ذخایر آینده آن باشد چراکه ما نسل‌های آینده را درپیش داریم که این دریا امانت آنها در نزد ماست همان‌گونه که ما آن را از پدران خود تحویل گرفتیم باید آن را به همان شکل به فرزندان خود نیز تحویل دهیم.
وی با اشاره به اینکه کمک‌های مالی امروز باید از آنچه در گذشته بوده بهتر شود، گفت: تا به امروز پرورش ماهی در قفس نتایج خوبی را به همراه داشته بنابراین شرایط موجود برای این نوع پرورش فراهم است و می‌توان به این روش در آینده هم ادامه داد.
رئیس سازمان شیلات به تأثیر این نوع پرورش ماهی در زمینه اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: صید و پرورش ماهی در شمال و جنوب کشور در اشتغال‌زایی سهم خوبی داشته و نیازمند توسعه امکانات و اعتبارات است تا نقش خود را در این زمینه بیش از پیش ایفا کند.
رزاقی همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری فرماندار و مسئولان شهرستان با صیادان تصریح کرد: چنانچه استاندار خوزستان و فرماندار و مسئولان شهری هندیجان به همکاری‌های خود با صیادان و پرورش‌دهندگان ماهی در قفس ادامه دهند شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صید آبزیان در این بندر بحرکان خواهیم بود زیرا این بندر یکی از بنادر مهم هندیجان است که صیادان در آن قادرند انواع ماهی و گونه‌های دریایی را صید کنند.
معاون وزیر جهاد کشاوری و رئیس سازمان شیلات در پایان به ایجاد منطقه جدیدی در زمینه صیادی شهرستان‌های شادگان و آبادان نیز اشاره کرد و گفت: از بازار ماهی‌فروشان و منطقه صیادان آبادان بازدید کردیم که امیدواریم با ایجاد منطقه جدید وضعیت صیادی در این شهرستان نیز بهبود یابد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول