اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه:

فلسفه قیام عاشورا بازخوانی شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه گفت: ماه محرم تنها اشک ریختن نیست بلکه باید فلسفه قیام عاشورا بازخوانی و دقت شود.

فلسفه قیام عاشورا بازخوانی شود
حجت‌الاسلام سید رضا مطهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع)، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود، اظهار داشت: سیره معصومین(ع) برای ما حجت است و ما با الگو پذیری از زندگی آنها نباید زیر بار ظلم و ستم برویم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه درباره حدیث پیامبر‌اکرم(ص) مبنی بر اینکه حسین(ع) از من است و من از حسین(ع) هستم، افزود: این حدیث به معنای زنده نگه داشتن دین و سنت پیامبر(ص) توسط امام حسین(ع) بود.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی و دیگر انقلاب‌های جهان نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: فلسفه ماه محرم تنها اشک ریختن نیست بلکه باید در سیره ائمه معصومین(ع) و فلسفه عاشورا بیشتر دقت کنیم.
مطهری با اشاره به اینکه جایگاه نماز باید در زندگی انسان دارای ارزش باشد، بیان داشت: هدف از قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) برپایی نماز بود.
وی ابراز داشت: انسان‌ها باید به حدیث ثقلین جامه عمل بپوشانند که رمز به کمال رسیدن انسان در عمل به آیات قرآن و دستورات ائمه(ص) است.
 
* عزاداری ماه محرم باید در مساجد صورت گیرد
 
مسئول کانون حضرت ولی‌‌ عصر(عج) شهر رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه دوستداران امام حسین(ع) باید بدانند که او برای زنده نگه داشتن نماز و عدالت به شهادت رسید، اظهار داشت: عزاداری در ماه محرم باید در مساجد صورت گیرد.
رضا نظربین با بیان اینکه خداوند با فرستادن پیامبران و ائمه اطهار(ع) انسان‌ها را به راه درست راهنمایی کرده و به آنها درس زندگی آموخته‌اند، اذعان داشت: هدف تمام ائمه از جمله امام حسین (ع) برپایی امر به معروف و نهی از منکر بود.
این مسئول اضافه کرد: ایشان تمام هستی خود را در راه خدا قرار داد تا نماز را زنده نگه دارد و مردم به یکدیگر ظلم نکنند و عدالت در جامعه بشری جاری شود.
وی یادآور شد: بیداری اسلامی مردم کشور‌های جهان به تبعیت از ایران و به برکت خون امام حسین(ع)، به وقوع پیوسته است. 
مسئول کانون حضرت ولی‌‌عصر (عج) شهر رشت با تاکید بر اینکه محرم ماه شناخت قیام امام حسین(ع) و یارانش است، بیان داشت: عزاداری‌ها نباید در کوچه‌ها و معابر عمومی شهر برگزار شود که مردم دچار معصیت نشوند و مسئولان باید کاری کنند تا عزاداری‌ها طبق اصول و موازین شرعی در مساجد صورت گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول