اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه آموزشی ‌علمی‌کاربردی شیلات ایران خبر داد:

برگزاری دوره‌های کاردانی تکثیر آبزیان در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی علمی‌کاربردی شیلات ایران از برگزاری دوره‌های کاردانی تکثیر و پرورش آبزیان در 12 استان کشور خبر داد.

برگزاری دوره‌های کاردانی تکثیر آبزیان در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی علی‌نقی سرپناه بعد از ظهر امروز در همایش ملی آبزی‌پروری ایران با بیان اینکه حدود 71 درصد سطح کره زمین را آب فرا گرفته است، اظهار داشت: از این مساحت تنها دو درصد تولیدات ما در آبزیان است و یک سوم آن را برداشت می‌کنیم.
وی، سهم دریا در تولید آبزیان را دو درصد عنوان کرد و اذعان داشت: موسسه آموزشی علمی‌کاربردی شیلات اقدام‌های خوبی در استان‌ها انجام داده است.
سرپناه، رسالت این موسسه را برگزاری دوره‌های کاردانی تکثیر و پرورش آبزیان عنوان کرد و ابراز داشت: این دوره‌ها در 12 استان کشور برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در آینده دوره‌های کاردانی تکثیر و پرورش آبزیان در شش استان دیگر کشور نیز برگزار می‌شود.
این مسئول از برگزاری‌ دوره‌های کاردانی تکثیر و پرورش میگو در دو استان، کارشناسی فرآوری در دو استان، صید و بهره‌برداری در دو استان، صید و صیادی در پنج استان و... خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به متراکم بودن این استان، اظهار داشت: گیلان دومین استان کوچک کشور و از نظر جمعیتی متراکم‌ترین است.
اردشیر روحی، مساحت گیلان را حدود 14 هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: گیلان دارای دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت است و با این وسعت کم، 30 درصد اراضی قابل کشت دارد.
وی با اشاره به اینکه گیلان 100 درصد استان کشاورزی است، خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا گرایش‌ها به طرف کشاورزی است.
این مسئول، توسعه کشاورزی را مهم دانست و تصریح کرد: کشاورزی رکن اساسی کشور بوده و توجه به بخش کشاورزی گیلان امری امکانپذیر است.
وی، افزایش عملکرد در واحد سطح را مهم خواند و بیان داشت: در هر هکتار اراضی گیلان چهار تن تولید داریم که باید این مقدار به 12 تن در هر هکتار برسد و نیاز به راهکار در این زمینه داریم.
روحی، توسعه کشاورزی را موجب اشتغالزایی دانست و تصریح کرد: با توسعه بخش کشاورزی و آبزی‌پروری اشتغالزایی مناسبی در استان ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول