اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت جهاد کشاورزی:

بانک ژن تاسماهیان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد بانک ژن مناسب برای ذخایر ارزشمند دریای خزر و در معرض تهدید مانند تاسماهیان ضروری است.

بانک ژن تاسماهیان ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمدعلی کمالی ظهر امروز در همایش ملی آبزی‌پروری ایران در زیباکنار، صنعت آبزی‌پروری را نیازمند سرمایه‌گذاری علمی دانست.
وی اظهار داشت: بخش شیلات می‌تواند به خوبی به عنوان یک تولید سبز و دوستدار محیط زیست مورد توجه قرار گیرد و این بخش جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کرده است.
این مسئول با بیان اینکه تولید آبزیان می‌تواند جایگاه خود را در سبد مردم به خوبی پیدا کند، افزود: با افزایش تولید آبزیان مردم می‌توانند به راحتی این ماده غذایی مهم را در دسترس خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه شرایط جامعه نیازمند داشتن مواد غذایی است که سریعا آماده شود، تصریح کرد: برای پیداکردن بازار شیلاتی نیاز به طی کردن مسیر نیست بلکه نگاه تولید پایدار در این بخش مهم است.
کمالی با تصریح بر اینکه نگاه تولید پایدار در بخش شیلات به خوبی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: آبزی‌پروری بیوتکنیک‌های تکثیر و پرورش برای گونه‌های آبزیان است.
وی تامین غذای مناسب برای آبزیان را موجب تولید محصول سالم دانست و تصریح کرد: غذای مناسب برای آبزیان می‌تواند تولیدکنندگان را در پرورش آبزیان در موقعیت بهتری قرار دهد.
معاون تحقیقات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، بحث آموزش حرفه‌ای برای بهره‌برداری آبزیان را مهم دانست و اذعان داشت: حفظ ذخایر ژنتیک کشور یکی از موارد مهم است که در تولید پایدار امیدواری ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد بانک ژن ذخایر دریای خزر و در خطر انقراض بیان داشت: ایجاد بانک ژن برای تاسماهیان در خطر انقراض مهم است و امیدواریم با راه‌اندازی این بانک بتوانیم بازسازی این گونه ذخایر را داشته باشیم.
کمالی، بازسازی ذخایر ارزشمند دریای خزر را یکی از اولویت‌های کاری سازمان مذکور عنوان کرد و افزود: ساماندهی یافته‌های تحقیقاتی و صنعت و تجاری شدن در قالب دانش بنیان جزو اولویت کاری ماست.
استاندار گیلان نیز در این مراسم با برشمردن ظرفیت‌های این استان اظهار داشت: توسعه آبزی‌پروری یکی از برنامه‌های مهم این استان است.
مهدی سعادتی با بیان اینکه گیلان دارای 274 کیلومتر مرز آبی است، ابراز داشت: گیلان دارای توانمندی‌های زیادی در بخش شیلات است و ظرفیت افزایش تعداد مراکز پرورش ماهی را دارد.
وی به مرکز پرورش خاویاری در تالش اشاره کرد و یادآور شد: این مرکز در بحث آبزی‌پروری خاویاری فعالیت‌های خوبی دارد و می‌توانیم با توسعه آبزی‌پروری اشتغال زیادی در گیلان ایجاد کنیم.
استاندار گیلان، ایجاد صنایع تبدیلی و راه‌اندازی مزارع الگویی ماهیان گرمابی و سردآبی را از موضوعات مهم در این استان ذکر کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول