اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرامور شیلات جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

تولید 400 تن ماهی از مجتمع پرورش سیروان کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید بیش از 400 تن ماهی امسال در فاز اول بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی خاورمیانه در این استان خبرداد.

تولید 400 تن ماهی از مجتمع پرورش سیروان کردستان
رحمان میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در سال جاری بیش از 400 تن ماهی قزل‌آلای رنگین کمان از فاز اول مجتمع ماهیان سردآبی سیروان استحصال شده است.
وی تصریح کرد: ظرفیت فاز اول این مجتمع 380 تن است که امسال 20 تن افزایش تولید مازاد بر ظرفیت در این مجتمع داشته‌ایم.
وی اظهارداشت: فاز اول مجتمع سیروان مشتمل بر 38 مزرعه 10 تنی است که به 73 نفر از ساکنان روستای دیوزناو از توابع سروآباد واگذار شده است.
مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان به اهداف مهم سازمان در راستای ارتقای بهره‌وری و تولید اشاره کرد و افزود: ارتقای دانش فنی صاحبان مزارع در راستای استفاده از سیستم مکانیزاسیون به منظور افزایش تولید ماهی در واحد سطح است.
میرزایی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات اساسی در آینده پیش‌بینی می‌شود ظرفیت نهایی فاز اول به بیش از 700 تن ماهی برسد.
وی عنوان کرد: فاز دوم مجتمع سیروان با ظرفیت یک هزار و 120 تن ماهی در 112 مزرعه 10 تنی زمینه اشتغالزایی یک هزار و 125 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.

*آغاز عملیات رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان کردستان
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان کردستان از آغاز عملیات رهاسازی بچه ماهیان در منابع آبی استان خبرداد و گفت: تولید ماهی در دریاچه‌های پشت سدها یکی از اقتصادی‌ترین شیوه‌های تولید آبزیان بوده که رهاسازی ماهیان موجب تصفیه بیولوژیکی آب منابع افزایش شناوران گیاهی و جانوری و همچنین افزایش شفافیت منبع آبی می‌شود.
میرزایی تصریح کرد: تولید بیشتر گوشت سفید آبزیان موجب افزایش قابل ملاحظه میزان مصرف سرانه ماهی در سطح استان خواهد شد.
وی ادامه داد: در این راستا مدیریت امور شیلات آبزیان در سال جاری اقدام به بازسازی ذخائر آبزی منابع آبی استان کردستان شامل دریاچه‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی براساس مطالعات انجام شده و تأمین آن از محل اعتبارات طرح توسعه آبزی‌پروری کرده است.
وی اظهار داشت: یک میلیون و 700 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از خانواده کپور ماهیان با ترکیب چهار گونه فیتو فاگ، بیگ هد، آمور علفخوار، کپور معمولی متناسب با مساحت و حجم و همچنین تولیدات اولیه این منابع رهاسازی خواهند شد.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد:عملیات رهاسازی در دریاچه‌های پشت سد شهید کاظمی سقز از چهارم آذرماه جاری صورت گرفته و رهاسازی در سایر منابع آبی استان بعد از این سد نیز به ترتیب انجام خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول