اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان:

اصفهان سالانه 300 تن ماهی قزل‌آلا صادر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان ‌اشاره به صادرات ماهی قزل‌آلا تصریح کرد: سالانه 200 تا 300 تن ماهی قزل‌آلا به دیگر نقاط صادر می‌شود.

اصفهان سالانه 300 تن ماهی قزل‌آلا صادر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید اکبر حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اظهار داشت: در زمینه تولید محصولات دامی و کشاورزی استان اصفهان سهم عظیمی دارد.
وی با اشاره به آمار میزان تولید استان اصفهان در زمینه دام و طیور ادامه داد: این استان رتبه نخست کشور را در زمینه گاوداری‌های صنعتی به خود اختصاص داده است.
مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به صادرات فرآورده‌های خام دامی بیان داشت: چیزی نزدیک به سه تا 4 هزار تن از طیور و گوشتی که مصرف می‌شود پای مرغ و فرآورده‌های آن را به دیگر کشورهای دنیا از جمله چین و ویتنام  صادر می‌شود.
وی افزود: این نوع صادرات موجب شده اشتغالزایی در استان افزایش پیدا کند و برای کشور نیز ارزآوری پدید آورد.
حسینی از میزان صادرات عسل به کشورهای دیگر سخن گفت و اضافه کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان در زمینه تولید عسل مقام سه تا چهارم را در کشور به دست آورده است اما سالانه بالغ بر 100 تن عسل به کشورهای مختلف دنیا از جمله اروپا و ایالات متحده صادر کرده است.
وی با اشاره به صادرات ماهی قزل‌آلا تصریح کرد: سالانه 200 تا 300 تن ماهی قزل‌آلا به دیگر نقاط صادر می‌شود.
 مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان اصفهان در زمینه دام و طیور پیدا کرده است بدیهی است که با ابزارها و روش‌هایی که در سی سال بوده نمی‌توان از آنها در این نوع صنعت استفاده کرد.
وی افزود: امروزه شاهد هستیم که بالغ بر یک هزار نفر دامپزشک و فارغ‌التحصیلان دامپزشکی خدمات استان در این بخش را طراحی، ساماندهی و نظارت می‌کنند.
حسینی با اشاره به لزوم تغییر روش‌های سنتی تاکید کرد: تولیدکننده باید به این باور برسد که با رویکردهای جدید فعالیت کرده و گام‌های جدیدی را منطبق با شرایط و نیاز روز بردارد و نمایشگاه‌ها چنین احساس نیازی را ایجاد می‌کنند.
وی افزود: لازم است هم در ساختار و هم در عرصه مدیریت قدم‌هایی برداشته شود تا شرایط و نیازهای فعلی افراد برطرف شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول