اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دولت نهم و دهم صورت پذیرفت؛

تولید ماهی‌های زینتی با رشد 1560 درصدی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طی دولت نهم و دهم تولید ماهی‌های زینتی رشد یک‌هزار و 560 درصدی داشته است.

تولید ماهی‌های زینتی با رشد 1560 درصدی در همدان
علیرضا رنجبر ضرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: افزایش تولید ماهیان زینتی از دو واحد با ظرفیت 100 هزار قطعه به 20 واحد با ظرفیت 1.7 میلیون قطعه و رشد یک‌هزار و 560 درصدی رسیده است.
وی افزود: افزایش تولید تخم ‌چشم‌زده و بچه‌ ماهی قزل‌آلا نیز در استان از 23 میلیون قطعه به 105 با رشد 356 درصدی رسیده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین استخرهای آبزی‌پروری نیز از 151 استخر به 762 استخر با رشد 405 درصدی رسیده است.
وی تصریح کرد: در بخش فعالیت‌های امور تولیدی و پشتیبانی بخش صنایع تبدیلی شاهد افزایش تعداد کارگاه‌های صنایع تبدیلی از 33 کارگاه به 132 کارگاه با رشد 300 درصدی هستیم.
رنجبر ضرابی ادامه داد: افزایش میزان جذب واحدهای صنایع تبدیلی از 120 هزار تن به 800 هزار تن و رشد 567 درصدی رسیده است.
وی بیان کرد: افزایش میزان صادرات فرآورده‌های واحدهای صنایع تبدیلی از 5 هزار تن به 73 هزار و 257 تن با رشد یک‌هزار و 365 درصدی رسیده است.
رئیس جهاد کشاورزی همدان اذعان کرد: در بخش ترویج نیز افزایش انتقال یافته‌های تحقیقاتی از 649 مورد به یک‌هزار و 499 مورد با رشد 131 درصدی رسیده است.
وی اظهار کرد: افزایش پوشش آموزش‌های ترویجی از 42.6 هزار نفر به 97.1 هزار نفر با رشد 128 درصدی رسیده است.
رنجبر ضرابی در پایان گفت: با پیگیریهای انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری 2.5 میلیارد تومان از اعتبارات ملی به احیا و مرمت قنوات استان اختصاص یافته که در صورت تخصیص این اعتبار سازمان اقدام به اجرای عملیات احیا و مرمت در 160 رشته قنات استان می‌کند که خود می‌تواند تحولی در این بخش و استفاده بهینه از قنوات ایجاد کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول