اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران خبر داد:

اختصاص 1000 میلیارد تومان یارانه خط اعتبار انرژی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان مازندران گفت: هم‌اکنون علاوه بر یک‌هزار میلیارد تومان یارانه خط اعتبار انرژی حدود 400 میلیارد تومان کمک بلاعوض هم به واحدهایی که مشکلات بیشتری داشتند اختصاص یافته است.

اختصاص 1000 میلیارد تومان یارانه خط اعتبار انرژی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمود شعبانزاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه هدفمندی یارانه‌ها که در استانداری مازندران برگزار شد درباره اخبار طرح تحول اقتصادی کشور با بیان اینکه 250 میلیارد تومان تسهیلات برای اصناف تولیدی در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برای شناسایی واحدهای تولیدی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند واحدهایی که از محل هدفمندی یارانه‌ها انرژی در معرض آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند، مشخص شدند.
وی تصریح کرد: 600 هزار واحد تولیدی صنفی کوچک داریم که در مرحله نخست حدود400 هزار واحد را شناسایی کردیم و برای 10 درصد یا حدود 40 هزار واحد صنفی، تسهیلاتی پیش‌بینی شده است.
شعبانزاده با اشاره به اینکه در اجرای طرح حمایتی در سایت اصناف اقدام شده است و حدود 115 هزار واحد صنفی نام‌نویسی کردند، تصریح کرد: در مرحله نخست ارائه تسهیلات حمایتی250 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است که یک تا 10 میلیون تومان و به طور میانگین 5 میلیون تومان به واحدهای صنفی کمک می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر بسته حمایتی تهیه و در کارگروه تحول اقتصادی نیز مطرح شده است.
شعبانزاده با اشاره به اینکه در کارگروه تخصصی، رئیس جمهور هم تایید و به بانک مرکزی ابلاغ کرده است که حتما تامین اعتبار صورت پذیرد، یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از رئیس کل بانک مرکزی خواسته است تامین اعتبار بسته حمایتی انجام شود.
وی ادامه داد: از معاونت راهبردی رئیس جمهوری درخواست شده است این پول و تسهیلات هرچه سریع‌تر به بانک‌های عامل تزریق شود تا بتوانیم بخشی از واحدهای انرژی‌بر را حمایت کنیم.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران اظهار داشت: تسهیلات با سود شش درصد ارائه و بقیه آن تا نرخ 12 درصد را معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تامین می‌کند.
وی نرخ رشد تولید پس از هدفمند شدن یارانه‌ها را کاملا مثبت ارزیابی کرد و گفت: وزارتخانه سابق صنایع و معادن سه بسته حمایتی شامل خط اعتباری انرژی، بازسازی کوچک و بازسازی بزرگ طراحی شد که در موضوع خط اعتباری انرژی حدود یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد برای 25 رشته فعالیت که بیشترین تاثیر را از افزایش قیمت حامل‌های انرژی داشته‌اند اختصاص یافته است.
شعبانزاده مهم‌ترین بخش بسته‌های حمایتی را بسته سوم دانست و یادآور شد: بسته سوم هنوز اجرایی نشده و در آن بر موضوع بهره‌وری انرژی و تغییر فناوری و ماشین‌آلات واحدها تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: تغییر ماشین‌آلات و فناوری هزینه زیادی می‌خواهد که در توافق با صندوق توسعه ملی مقرر شد برای بهبود بهره‌وری انرژی به واحدهای صنعتی که قصد روزآمد کردن تجهیزات خود را دارند ارز لازم اختصاص یابد.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر حدود 500 شرکت در طرح‌های بازسازی شرکت کرده‌اند و پرداخت ارز برای تهیه و روزآمد کردن تجهیزات و دستگاه‌های آنها کاملا ممکن است، بیان داشت: هم‌اکنون علاوه بر یک‌هزار میلیارد تومان یارانه خط اعتبار انرژی حدود 400 میلیارد تومان کمک بلاعوض هم به واحدهایی که مشکلات بیشتری داشتند اختصاص یافته است.
شعبانزاده افزود: در بخش دیگری از حمایت‌ها از واحدهای صنعتی قیمت تمام شده حامل‌های انرژی دریافت نشده است که این رقم معادل یک‌هزار و 400 میلیارد تومان یارانه می‌شود.
وی ادامه داد: در حوزه تولید بعد از هدفمند شدن یارانه‌ها، نرخ رشد تولید کاملا مثبت است.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران اذعان داشت: در فولاد خام 15.5 درصد، محصولات فولادی 7.9 درصد، شمش آلومینیوم 11.5 درصد، کاشی 25 درصد و لاستیک 2.7 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشتیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول