اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شورای فرهنگ عمومی؛

55 آسیب اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 55 مورد آسیب اجتماعی در جامعه به‌ وسیله اعضای شورای فرهنگ عمومی این استان خبر داد.

55 آسیب اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج امین کمالوندی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک شورای سیاست‌گذار و هماهنگ‌کننده می‌تواند نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات حوزه فرهنگی داشته باشد.
 دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به خاطر نقش سیاست‌گذار و هماهنگ‌کننده شورای فرهنگ عمومی، برپایی منظم جلسات این شورا در مرکز استان و  شهرستان‌ها  و اجرای مصوبات آن حائز اهمیت است.
 کمالوندی افزود: ارائه فعالیت‌ها و کارکرد حوزه فرهنگ و هنر، ارائه راهکارها و پیشنهادهای متناسب و  کاربردی در جلسات و پیگیری اجرای مصوبات و ارزیابی تاثیر و برآیند طرح ها و مصوبات اجرا شده در استان می‌تواند به تاثیرگذاری فعالیت های شورای فرهنگ عمومی کمک کند.
 وی شناسایی آفت‌ها و آسیب‌های فرهنگ عمومی مردم در سطح جامعه، برنامه‌ریزی فرهنگی در چارچوب موازین شورای فرهنگ عمومی و مطالعه و پژوهش برای آن‌ها را از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسات شورای فرهنگ عمومی این استان ذکر کرد.
این مسئول عالی فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی بیش از 55 مورد آسیب اجتماعی در جامعه به ‌وسیله اعضای شورای فرهنگ عمومی این استان خبر داد و افزود: این آسیب‌ها با همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلف از زوایای متفاوتی در شورای فرهنگ عمومی بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه اهداف، کیفیت و مسیر حرکت یک جامعه به سوی تعالی یا انحطاط و عقب افتادگی متأثر از فرهنگ عمومی است، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ عمومی تمام نهادها و حتی مؤسسات غیر دولتی و مردمی بایستی با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه بروز بیشتر هنجارهای اجتماعی و دوری از ناهنجاری‌ها در جامعه را فراهم کنند.
کمالوندی خلاصه فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی استان را شامل 60 مصوبه در خصوص مسائل جامعه عنوان کرد که مهمترین این مصوبات شامل مباحث اوقات فراغت و نشاط اجتماعی، معضلات فرهنگی، حجاب و نماز و اخلاق، بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای مقابله با آن‌ها، کسب حلال و معاملات اسلامی و ساماندهی مجالس عمومی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول