اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

فرهنگسرای زیارت گامی موثر برای بهره‌مندی زائران از فضای زیارت است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد و توسعه فرهنگسرای زیارت گامی موثر برای بهره‌مندی زائران از فضای زیارتی شهر مشهد و به خصوص مرقد ثامن‌الحجج(ع) است.

فرهنگسرای زیارت گامی موثر برای بهره‌مندی زائران از فضای زیارت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام سید علی حسینی اظهار داشت: حرم مطهر امام‌رضا(ع) به عنوان قبله‌گاه معنوی شیعیان و زائران از جایگاه رفیعی برخوردار است و سالانه میلیون‌ها زائر را به سوی خود جلب می‌کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که همه زائران خواستار این هستند که در بهترین حالات وارد فضای زیارت بشوند اظهارداشت: هم‌اکنون که پارک موضوعی زیارت در پایتخت معنوی ایران اسلامی در حال احداث است زیبنده است در این مرکز آداب زیارت به زائران آموزش داده شده تا آنان با بصیرت و معارف به زیارت حضرت‌رضا(ع) مشرف شوند.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان این مطلب که بعضی از افراد کم‌سواد جامعه از نظر آگاهی علمی و اطلاعاتی مجهز به آداب زیارت نیستند تصریح کرد: لازم است تا در این فرهنگسرا درباره ابعاد زیارت آموزش‌های لازم به این افراد داده شود تا با آداب زیارت آشنا شوند.
حسینی تاکیدکرد: با توجه به این که برخی افراد هنگام ورود به اماکن متبرکه به کارهای مکروهی از جمله سینه‌خیز رفتن یا سجده کردن روی می‌آورند آموزش‌های این فرهنگسرا به سایر اقشار جامعه و زائران می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اماکن موجود در آستان قدس رضوی یک گنجینه گران‌بها است اضافه کرد: 80درصد افرادی که به اماکن زیارتی مشرف می‌شوند با ابعاد زیارت آشنا نیستند لذا آموزش و راهنمایی زائران از سوی یک فرهنگسرای تخصصی می‌تواند به بصیرت آنان کمک کند.
وی درباره تولیدات هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون در زمینه زندگی ائمه‌معصومین(ع) و آثاری که باعنوان"زیارت " تولید شده است خاطر نشان کرد: فیلم‌هایی مثل ولایت عشق که در مورد امام رضا(ع)ساخته شده است باید در این فرهنگسرا برای زائران و مخاطبان به نمایش درآید و از آثار مشابه در زمینه زیارت استقبال شود.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول