اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای گسترش فرهنگ حجاب صورت گرفت؛

برگزاری سمینار عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد گچساران

خبرگزاری فارس: سمینار عفاف و حجاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

برگزاری سمینار عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران امام جمعه موقت این شهرستان در همایش عفاف و حجاب که با حضور دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همه مسئولان باید در کنار خانواده‌ها از ازدواج و اشتغال حمایت کنند.
حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی ابراز داشت: در قرآن و احادیث اهل بیت (ع) تأکید فراوان بر آراستگی و زیبایی شده ‌و ایمان هر‌کس را به میزان پاکیزگی او می‌سنجند. 
وی با تأکید بر پرداختن دین مبین اسلام به تمامی امور زندگی در مسیر و جایگاه خود تصریح کرد: کسانی که به دنبال کارهای حرام می‌روند و خود را آلوده گناه و معصیت می‌کنند باید بدانند که در دین اسلام برای تمام تمایلات انسان راه حل شرعی وجود دارد و نباید با ساده‌لوحی در دام شیاطین اسیر شد. 
کرمی بیان داشت: حجاب و پاکدامنی سبب نزدیک ‌شدن انسان به ذات خداوند شده و عزت و سرافرازی را به ارمغان می‌آورد.
وی با بیان اینکه در اکثر قریب به اتفاق ملت‌ها و آیین‌های جهان، حجاب در بین زنان معمول بوده، افزود: حجاب در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان، تشدید یا تخفیف شده است.
کرمی ابراز داشت: حجاب هیچگاه به‌طور کامل از بین نرفته و مورخان از اقوامی که زنانشان دارای پوشش مناسب نبوده و یا به‌صورت برهنه در اجتماع ظاهر می‌شدند، به‌ندرت یاد می‌کنند.
رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ارتباطات نامشروع را سرآغازی مخرب برای زندگی مشترک دانست و افزود: ارتباط پسر و دختر بدون اطلاع خانواده سبب تصمیم‌گیری احساسی شده و در این تصمیم‌گیری واقعیت‌های زندگی دیده نمی‌شود. 
کرمی بیان داشت: همه مسئولان باید در کنار خانواده‌ها از ازدواج و اشتغال حمایت کنند و زوجین با قناعت، گذشت و ساده‌زیستی به دور از تجملات ویران‌گر زندگی آرام و شیرینی را در کنار هم آغاز کنند.
وی معتقد است بدحجابی و عدم توجه به توصیه‌های شارع مقدس حسن‌ظن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد و زندگی مشترک را به سمت نابودی می‌کشاند.
کرمی خاطرنشان کرد: آرایش و اخلاق نیکو برای همسر سبب استحکام زندگی شده و میزان عشق و علاقه زوجین نسبت به هم را عمیق‌تر می‌کند.
این مقام دینی و علمی گچساران بیان داشت: حجاب و عفاف به‌عنوان دو ارزش در جوامع بـشرى بـه ‌ویژه جوامع اسلامى مطرح بوده و همواره این دو واژه در کنار هم بـه کار بـرده مى‌شود.
کرمی حفظ چشم، گوش، قلب و تمام اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه را عفاف عنوان کرد و افزود: حاصل این عفت و حجـاب درونى پـوشش ظاهرى است.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف در همه زمینه‌ها ابراز داشت: بـه تـعبـیرى لطیف‌تـر حـجـاب میوه عفاف بوده و عفاف ریشـه حـجـاب است.
کرمی عنوان داشت: بـرخى افراد ممکن است حجـاب ظاهرى داشتـه بـاشند ولى عفاف و طهارت باطنى را در خود ایجاد نکرده بـاشند.
به گزارش فارس در پایان سمینار جلسه پرسش و پاسخ برای دانشجویان با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول