اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان؛

برنامه‌های محرم صدا و سیما مرکز اصفهان تشریح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: هم‌زمان با ماه محرم برنامه‌های ویژه‌ای از جمله عشق و هجران و روضه‌خانه از صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش می‌شود.

برنامه‌های محرم صدا و سیما مرکز اصفهان تشریح شد
علی کلباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد پخش برنامه‌های ویژه ماه محرم از صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار داشت: در محرم سال جاری صدا و سیمای مرکز اصفهان برای همراهی با عزاداران حسینی برنامه‌های متنوعی را نسبت به سال گذشته ارائه کرده است.
وی افزود: از جمله برنامه‌های سیمای مرکز اصفهان می‌توان به برنامه تلویزیونی عشق و هجران که به مناسبت ماه محرم هر شب به صورت زنده به روی آنتن می‌رود را اشاره کرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به اینکه برنامه تلویزیونی عشق و هجران به بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های حماسه‌سازان عاشورا می‌پردازد، ادامه داد: این برنامه از بخش‌های متنوعی همچون منزل به منزل تا کربلا، اصحاب کربلایی، شعر عاشورایی، کارشناسی فلسفه قیام عاشورا با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، همچنین با به تصویر کشاندن عزاداری هیئت‌ها در مسجدها و حسینیه‌های استان اصفهان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: سیمای مرکز اصفهان عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) را در شهرستان‌های استان اصفهان در برنامه محرم در شهرستان‌ها به تصویر کشانده که این مستند نحوه عزاداری‌ها و آداب و رسوم مردم شهرستان‌های استان اصفهان را در قاب تلویزیون به شیفتگان حسینی نشان می‌دهد.
کلباسی در ادامه برنامه‌های صدای مرکز اصفهان را نسبت به ایام محرم سال گذشته پر بارتر اعلام کرد و افزود: روضه‌خانه رادیو اصفهان برنامه‌ای تولیدی با ساختار ترکیبی روایی است که به معرفی عزاخانه‌ها و حسینیه‌های قدیمی اصفهان که روضه‌خوانی در آنها با عشق و ارادت به امام حسین(ع) همچنان پابرجاست، می‌پردازد.
وی با ذکر برنامه‌ای دیگر از صدای اصفهان بیان داشت: سیراب تا همیشه نیز عنوان ویژه برنامه شامگاهی است که به صورت زنده به مدت یک ساعت و30 دقیقه بعد از ویژه برنامه اذان مغرب از صدای مرکز اصفهان به روی آنتن می‌رود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اضافه کرد: در برنامه سیراب تا همیشه که ساختاری ترکیبی و نمایشی دارد، سعی شده در آن درس‌ها و پیام‌های قیام عاشورا در طول 14 برنامه با بیان موضوعات اجتماعی از جمله سکوت، وفاداری، صبر و غیره تشریح شود.
وی از برنامه رهروان نور نیز به عنوان  برنامه‌ای رادیویی نام برد و گفت: این برنامه در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان به مدت 30 دقیقه از صدای مرکز اصفهان پخش می‌شود که در آن با معرفی شخصیت معنوی چهره‌های حاضر در صحرای کربلا از جمله افرادی که کمتر از آنها سخن به میان آمده است، تا به این طریق پیوندی عمیق بین مخاطبان و جزئیات قیام امام حسین (ع) برقرار شود.
به گزارش فارس، کلباسی در پایان گفت: در طول ایام محرم و سوگواری پخش سخنرانی خطیبان و علما که در نقاط مختلف شهر به تشریح و تبیین قیام سیدالشهدا (ع) می‌پردازند و همچنین پخش عزاداری‌ها و مرثیه‌خوانی‌های سالار شهیدان در سطح استان را از طریق صدا و سیمای مرکز اصفهان شاهد هستیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول