اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اجرای 10 برنامه مناسبتی محرم در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از اجرای 10 برنامه مناسبتی محرم در این اداره‌کل خبر داد.

اجرای 10 برنامه مناسبتی محرم در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی محمدیان بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: نصب بنر و پلاکارد، برگزاری زیارت عاشورا روزانه، مداحی‌سرایی، روخوانی قران، دعوت از سخنران، آموزش دو فریضه محرم و صفر، غبارروبی گلزار شهدا، استفاده از احادیث ائمه در این اداره از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
وی افزود: اجرای این برنامه‌ها با همکاری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و پایگاه مقاومت بسیج شهید ریاحی اداره در حال اجرا است.
محمدیان با تاکید بر ضرورت گرامیداشت محرم در این استان، گفت: امام حسین(ع) در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش به مقام شهادت نائل شد که برهمین اساس در عصر حاضر تمسک آحاد جامعه به ولایت فقیه در واقع پیروی محض از سرور شهیدان عالم حضرت امام حسین(ع) است.
کارشناس مسئول اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: جوانان نسل امروز باید با تأسی و تبعیت همه جانبه از سیره عملی و رفتاری حضرت امام حسین(ع) نسبت به اجرای اصول و ارزش‌های دین اسلامی به ویژه امر به معروفات و نهی از منکرات پایبند و مقید باشند.
وی با اشاره به اهمیت نقش محرم در زندگی مردم، گفت: یادآوری واقعه عاشورا تاثیر مستقیمی در زندگی مردم دارد.
محمدیان خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) برای آگاهی بخشی در سطح جامعه بود و این مسئله باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.
وی تأکید کرد: برگزارکنندگان مراسم محرم با رویکرد کاملا فرهنگی وارد شوند و برای انتقال پیام‌های عاشورایی و ارتقای سطح آگاهی‌های دینی و بصیرتی جامعه تلاش کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول