اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیر غلام 77 ساله کرمانشاهی:

عزاداری‌ها سنتی اقامه شوند

خبرگزاری فارس: پیر غلام 77 ساله کرمانشاهی گفت: سبک‌های جدید مداحی ضد ولایت است و بنابر توصیه مقام معظم رهبری عزاداری‌ها باید با همان سبک سنتی اقامه شود.

عزاداری‌ها سنتی اقامه شوند
ناصر برکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: عزاداران امام حسین (ع) باید اهل نماز و روزه باشند و کسانی که واجبات دین را رعایت نمی‌کنند، در زمره شفاعت‌شوندگان آن حضرت قرار نمی‌گیرند.
این مداح پیشکسوت کرمانشاهی افزود: سبک‌های جدید مداحی همگی ضد ولایت است، بنابر توصیه مقام معظم رهبری عزاداری‌ها باید با همان سبک سنتی اقامه شود.
وی درباره خرافات وارد شده در عزاداری سرور و سالار شهیدان‌ گفت: اگر عزاداران واجبات و محرمات شرع مقدس را رعایت کنند، قطعا خرافات به مراسم‌ها و حتی زندگی آن‌ها راه پیدا نخواهد کرد.
برکی تاکید کرد: امام حسین (ع) هنگامی که مشاهده کرد نهالی که جد بزرگوارش، حضرت محمد مصطفی (ص) کاشته است، به خشکی می‌گراید، تنها راه ادامه حیات این نهال را آبیاری با خون مبارک خویش دانست و این نهال را به درختی تنومند تبدیل کرد.
این مداح پیشکسوت ادامه داد: قیام حضرت سید‌الشهدا (ع) علیه ظلم و جور یزیدیان زمان بود و این نهضت هرگز از بین نمی‌رود، دیدیم که امام خمینی (ره) با تاسی به همین قیام، انقلاب اسلامی را در ایران با کمک ملت بیدار ایران اسلامی به پیروزی رساند و دست بیگانگان را از این مملکت اسلامی قطع کرد.
این پیر غلام کرمانشاهی با اشاره به بیداری اسلامی و انقلاب‌های کشورهای عربی و اروپایی و جنبش تسخیر وال استریت در آمریکا، تصریح کرد: این بیداری‌ها از ثمرات انقلاب اسلامی ملت ایران است، ملت ایران از عاشورا درس گرفت و قیام کرد و این‌ها هم از ملت ایران پیروی می‌کنند، پس می‌توان نتیجه گرفت که تمام قیام‌های اعتراضی علیه دستگاه‌های ظلم و جور در جهان تا پایان تاریخ،‌ نشات گرفته از نهضت روشنگری و ظلم‌ستیزی آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.
برکی حضور سخنران خوب و توانا را از مسائل اصلی در مراسم‌های عزاداری خواند و افزود: اسلام بدون روحانیت معنا ندارد، این روحانیت است که باید عمیق‌ترین نکته‌های نهضت عاشورا را بر مردم به ویژه جوانان آشکار سازد.
این مداح 77 ساله کرمانشاهی که سال‌ها در دستگاه امام حسین (ع) مشغول خدمت بوده است، به جوانان توصیه کرد: با عشق به امام حسین (ع) به تمام خواسته‌های خود می‌رسند و سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان خواهند آورد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول