اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر تاکید کرد:

لزوم پرهیز از ورود خرافه در مراسم‌های عزاداری

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر گفت: باید از به انحراف کشیده شدن و ورود خرافه به مراسم عزاداری جلوگیری کرد.

لزوم پرهیز از ورود خرافه در مراسم‌های عزاداری
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر علی یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع هیئت ‌امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: بزرگداشت عاشورا و محرم مناسبت معمولی نیست، بلکه یک حماسه بین‌المللی است که ریشه در تفکر شیعه دارد.
وی با بیان اینکه حرکت همه ما باید در معرفی نهضت امام حسین ‌(ع) باشد ابراز داشت:  این مهم امر به معروف است چرا که فلسفه قیام امام حسین (ع) چیزی جز امر به معروف نبوده و هر حرکتی که در راستای احیای قیام امام حسین (ع) انجام می‌دهیم به هدف اصلی یعنی همان امر به معروف می‌رسیم‌.
فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به برنامه‌های استکبار برای به انحراف کشیدن عزاداری‌های عاشورایی گفت: زیبایی که امام حسین (ع) در کربلا آفریدند به میزانی عظیم است که انصاف نیست زیبایی این اتفاق بزرگ را با اعمال نسنجیده کم ارزش کنیم.
وی افزود: دشمنان اسلام و مسلمانان از تمام زمینه‌ها از شیعیان پایین هستند و به این دلیل در راستای پایین نشان دادن برتری فرهنگی شیعیان‌، با طرح و برنامه وارد مبارزه می‌شوند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دشمنان اسلام و تشیع سوء ‌استفاده از برخی مراسم‌های عاشورایی است، خاطرنشان کرد: دشمن برای سوء‌‌ استفاده از مراسم قمه‌زنی عده‌ای در روز عاشورا برنامه دارد.
یوسفی روی آوردن بسیاری از مردم دنیا به تشیع را در ارتباط با عظمت تشیع به ویژه ملت ایران در دنیا دانست و تصریح کرد: نقش بزرگان هیئت‌های مذهبی در زمینه جلوگیری از انحراف مراسم عزاداری و نمایش فرهنگ عظیم شیعی نقشی بی‌بدیل است و نمایندگان و بزرگان هیئت‌های مذهبی باید در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی در پایان اظهار داشت: مسئولان و هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی با هماهنگی، اتحاد و همدلی نسبت به فراهم سازی برای برگزاری مراسم‌های مناسب و پر شکوه‌ اقدام کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول