اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

گز بلداجی سالانه 300 میلیارد ریال درآمدزایی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید گز سالانه بیش از 300 میلیارد ریال برای کارگاه‌های گزسازی بلداجی درآمدزایی دارد.

گز بلداجی سالانه 300 میلیارد ریال درآمدزایی دارد
رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: سالانه افزون بر 40 تن گز در کشور تولید می‌شود که 33.3 درصد از این میزان در بلداجی از توابع شهرستان بروجن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی افزود: تولیدکنندگان گز در شهر بلداجی ماهانه 750 تن از انواع گز شامل گز سکه‌ای، شکلاتی، لقمه‌ای، رژیمی، زعفرانی و آردی تولید می‌کنند.
کرمی از رشد دو برابری تولیدکنندگان گز در کارگاه‌های گزسازی شهر بلداجی خبر داد و گفت: در حال حاضر تولید گز در کارگاه‌های تولیدی این شهر به روزانه 25 هزار تن افزایش یافته است، این در حالیست که در سال گذشته افزون بر 19 هزار و 500 تن گز در واحد تولیدی این شهر تولید می‌شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای گز تولیدی این شهر در مقایسه با دیگر نقاط کشور، گفت: محصول تولید شده در واحدهای گزسازی شهر بلداجی با بهره‌مندی از گز انگبین و عسل طبیعی یکی از نمونه‌های مرغوب گز تولیدی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: گز بلداجی به‌ واسطه کیفیت بالا و مرغوبیت آن در حال حاضر به کشورهای مختلف از جمله کشورهای تاجیکستان، عراق و خلیج فارس صادر می‌شود.
کرمی در ادامه با بیان اینکه کارگاه‌های گزسازی این شهر سالانه بیش از 300 میلیارد ریال درآمدزایی دارد، گفت: این  کارگاه‌ها زمینه اشتغال بیش از 300 نفر را به‌صورت مستقیم در این شهر فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت گز تولیدی رونق اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، توسعه فنی، افزایش رقابت در بازارهای داخلی و خارجی و در نتیجه توسعه بیش از پیش این استان را فراهم کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از دریافت نشان بین‌المللی کیفیت گز بلداجی خبر داد و گفت: تولیدات گز بلداجی تاکنون نشان بین‌‌المللی کیفیت و دو نشان برتر کیفیت از کشورهای آلمان و سوئیس را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه ایجاد خوشه‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های توسعه صنایع به ‌ویژه صنایع کوچک و متوسط است، گفت: واحدهای گزسازی استان چهارمحال و بختیاری مجموعه بنگاه‌هایی هستند که در شهر بلداجی تجمیع و تولیدات مشترک داشته و فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک دارند.
کرمی تصریح کرد: بر همین اساس این شرکت به‌عنوان متولی خوشه‌های صنعتی در سطح استان، با به‌کارگیری عامل توسعه و حمایت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط استان، بستر رشد و توسعه خوشه صنعتی گز بلداجی را فراهم آورده است.
وی اضافه کرد: افزایش ارزش اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات، گسترش اعتماد و ارتقای سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی از جمله مزایای توسعه خوشه صنعتی گز بلداجی است.
کرمی با اشاره به دستاوردهای مهم خوشه صنعتی گز بلداجی در این استان گفت: بکارگیری BDS‌های عامل توسعه کسب و کار بازرگانی، طراحی بسته‌بندی، خدمات فنی و مهندسی و صادرات در خوشه، ایجاد شبکه فروش محصولات با ثبت برند مشترک با نام پدیده، ایجاد تعاونی تامین مواد اولیه و فروش از مهم‌ترین این دستاوردها محسوب می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول