اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دماوند در مجلس:

فرصت‏های درآمدزایی غیرنفتی وجود دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با کمی هوشیاری می‏توان فرصت‏های درآمدزایی بهتر از نفت بسیاری را در کشور یافت.

فرصت‏های درآمدزایی غیرنفتی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین عصر امروز در جمع علاقه‏مندان ساخت طلا، جواهر و سنگ‏های زینتی در شهر طلا و جواهر رودهن که با حضور عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدی توزیعی طلا، جواهر و نقره کشور، کارشناسان حوزه صنعت جواهرسازی و جمعی دیگر از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: باید این فرصت‏های طلایی را به کمک مردم و مسئولان کشف کرد و توسعه داد.
وی با اشاره به اجرای طرح باغ 7 هزار هکتاری دماوند و فیروزکوه خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق بارز فرصت‏های درآمدزایی غیرنفتی ورود به عرصه صنعت کشاورزی است.
رامین ادامه داد: این مهم در طرح 7 هزار هکتاری غرس درختان مثمر و همچنین کشت گل محمدی در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه به وضوح قابل رویت است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‏های به عمل آمده و حمایت‏های مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و استانداری تهران، اراضی مناطق مختلف شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه به باغ‏های انبوه میوه تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به برخی از مناطق هدف اجرای این طرح گفت: از جمله مناطق هدف اجرای این طرح می‏توان به "لزور" با 200 هکتار، "حصاربن" با 100 هکتار، "محمودآباد" با 200 هکتار، "شهرآباد" با 800 هکتار، محدوده "دشت مزار" تا دریاچه "تار" با 2 هزار هکتار، "گرمابسرد" با 600 هکتار، "رودهن" با 800 هکتار و .... اشاره کرد.
رامین تصریح کرد: در این پروژه مقرر شد تا مردم برای غرس درختان مثمر در مناطق روستایی دماوند و فیروزکوه پیش‏قدم شده و اعتبارات آن از سوی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری تهران تامین شود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح کشت گل محمدی در این دو شهرستان اظهار داشت:  گل محمدی با کیفیت و مرغوب تنها در دو نقطه از جهان یعنی بلندی‏های کشور کلمبیا و نقاط مختلف ایران به ویژه دماوند و فیروزکوه قابل پرورش است.
وی تصریح کرد: بارش باران 300 میلی‏متری و اراضی شیبدار مناسب‏ترین وضع برای تولید این محصول خواهد بود و مناطق بسیاری از کشور نیز دارای چنین مزیت برتری است.
رامین با اشاره به دو طرح کشاورزی درحال اجرای دماوند و فیروزکوه خاطرنشان کرد: با نگاهی به طرح‏های کشاورزی شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه، این مهم در ذهن همگان متبلور می‏شود که تا چه حد کسب ثروت در این مرز و بوم دست‏یافتنی است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در راستای نیل به این اهداف متعالی باید به جای انتظار برای اخذ پول ناچیز نفت، با اراده‏ای راسخ در پی کسب دانش بود و از فرصت‏های مناسب درآمدزایی به بهترین شکل ممکن سود برد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول