اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان زنجان:

عمل به معروف و نهی از منکر از اولویت‌های دین اسلام است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان زنجان گفت: عمل به معروف و نهی از منکر از اولویت‌های دین مبین اسلام است.

عمل به معروف و نهی از منکر از اولویت‌های دین اسلام است
عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه افراد جامعه است.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مومنان امر به معروف و نهی از منکر است، یادآور شد: از همان صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) آمر به معروف و ناهی از منکر بوده و یاران خود را نیز به انجام این فریضه الهی دعوت می‌کردند.
فرماندار شهرستان زنجان با تاکید بر لزوم رعایت امر به معروف و نهی از منکر از سوی افراد مختلف جامعه اضافه کرد: معروف دارای حسن عقلی و منکر نیز دارای قبح عقلی است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از آیات قرآنی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول اساسی در دین اسلام است.
راشاد در ادامه با اشاره به قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) و حرکت آن حضرت با خانواده از مکه به سوی کربلا به منظور احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی با اشاره به برخی از روایات نقل شده از امام حسین (ع) در زمینه امر به معروف و نهی از منکر افزود: امام حسین (ع) فریضه واجب حج را رها کرده و به انجام امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.
فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: اقدام امام حسین (ع) مبنی بر ترک حج و امر به معروف و نهی از منکر نشان دهنده این است که در برخی از موارد که ضرورت وجود داشته باشد، باید امر به معروف را در اولویت قرار داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک امر پسندیده و بسیار مثبتی است، ولی تاثیر این عمل زمانی مثبت است که به موقع و در زمان مناسب آن صورت گیرد.
راشاد تصریح کرد: در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر در شرایط نامناسب مطرح شود، نه تنها دارای آثار مثبت نبوده بلکه موجب به وجود آمدن فساد و فتنه نیز می‌شود.
وی همچنین با اشاره به شرایط شخص آمر در امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: شخصی که اقدام به نهی افراد از عمل زشت و یا امر به یک عمل مثبت می‌کند، خود این شخص باید عمل کننده به امر به معروف و نهی از منکر باشد.
فرماندار شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به همکاری ارگان‌های مختلف در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اضافه کرد: باید لزوم و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در ادارات مختلف تبیین و روشنگری شود.
راشاد تصریح کرد: در صورتی که همه افراد در جامعه در زمینه مسائل مختلف احساس مسئولیت داشته باشند، جامعه نیز اصلاح می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول