اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

سران کشورهای قیام‌کننده مملکت خود را به استکبار فروختند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: سران کشورهایی که قیام‌های اخیر بیداری اسلامی در آنها به وقوع پیوسته است با زدوبندهای سیاسی و نظامی مملکت خود را به سران ظلم و استکبار فروختند.

سران کشورهای قیام‌کننده مملکت خود را به استکبار فروختند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری شامگاه سه‌شنبه در جمع عزادارن حسینی در هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جیرفت اظهار داشت: واقعه عاشورا به درخواست امام حسین (ع) در روز رخ داد تا تمام حوادث و وقایع آن برای تمام مردم روشن و واضح باشد و جنایات یزیدیان بر همگان آشکار شود.   
وی افزود: یکی دیگر از کارهای بسیار ارزشمند و حکیمانه حضرت اباعبدالله (ع) به همراه آوردن امام سجاد و امام باقر (ع) به کربلاست.
عسکری تصریح کرد: وی در طی حرکت خود از مدینه تا زمان شهادت در کربلا در تمام کردار و گفتارشان عزت‌طلبی و ذلت‌ستیزی موج می‌زد.
وی بیان کرد: ایشان در مقابل تهدیدات دشمنان همواره می‌فرمودند «نه فرار می‌کنم، نه تسلیم می‌شوم، نه هرگز آغازگر جنگ هستم و زیر بار هیچگونه ذلتی نمی‌روم».
عسکری بیان کرد: همانگونه که امام راحل نیز با الگوگیری از امام حسین (ع) فرمودند «فقط جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر» و در مقابل شاه نیز سازش و مسامحه نکردند.
وی گفت: حضرت اباعبدالله (ع) در هیچ زمانی با دشمنان معامله سیاسی و قراردادی انجام ندادند و همواره بر اعتقادات و ایمان خود پافشاری کردند.
عسکری خاطرنشان کرد: اما سران کشورهایی که قیام‌های اخیر بیداری اسلامی در آنها به وقوع پیوسته است با زدوبندهای سیاسی و نظامی مملکت خود را به سران ظلم و استکبار فروختند و در مقابل اجحاف آنان تن به ذلت دادند.
وی اذعان کرد: ملت ما نیز در دوران دفاع مقدس با پیروی از سرور و سالار شهیدان تن به هیچ مکاتبه و مذاکره‌ای با دشمن نداد و استراتژی عزت‌طلبی را در پیش گرفت.
عسکری عنوان کرد: امام حسین (ع) با حرکت در این مسیر محبوب و جاودانه شد و برای همه اقشار مردم نیز درس‌های پرافتخار و ارزشمندی برای دستیابی به زندگی عزت‌مندانه به ارمغان گذاشتند.
امام جمعه جیرفت اظهار داشت: یاری دین خداوند با تقوای الهی از جمله راه‌های رسیدن به عزتمندی و کلید سعادت انسان در دنیا و آخرت است.
وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله (ع) با شهادت خود به عزت دست یافتند، افزود: خداوند در قرآن شهدایی را که در راه دین وی به شهادت می‌رسند، همواره زنده می‌پندارد.
عسکری خداوند را ضامن عزت انسان دانست و تصریح کرد: با عزیز و گرامی داشتن یاد خداوند است که وی ما به عزت می‌رسیم و انکار دستورات الهی و دلبستگی به ابزار مادی و دنیوی ما را از رسیدن به آن بازمی‌دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول