اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

صیانت از فرهنگ عاشورا وظیفه شورای فرهنگ عمومی است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان با اشاره به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: صیانت از فرهنگ عاشورا یکی از وظایف مهم و اساسی شورای فرهنگ عمومی است.

صیانت از فرهنگ عاشورا وظیفه شورای فرهنگ عمومی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی سه شنبه‌شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان اظهار داشت: ماه محرم ماهی است که مردم بدون دعوت در مجالس و مراسمات عزاداری شرکت و حضوری گسترده دارند و ارادت خویش را به سالار شهیدان نشان می‌دهند و این بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی و استفاده درست از فرهنگ عاشورا برای شورای فرهنگ عمومی است.
وی افزود: همچنین احیا و نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از پروژه‌های مستمر شورای فرهنگ عمومی است.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه این شورا با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده نباید بگذارد برخی از مسیرهای غلط و ضد ارزش‌ها بر مراسم عزاداری محرم وارد آید، تصریح کرد: نهبندان با توجه به بافت مذهبی گسترده خویش تاکنون این تحریفات و ضد ارزش‌ها را در مراسم عزاداری خود ندیده ولی باز هم باید هوشیار بوده و روی فرهنگ‌های ناب و اصیل عزاداری نهبندان تاکید کنیم.
شرافتی با اشاره به اینکه امروزه دشمن از ترویج فرهنگ عاشورایی ملت ایران در هراس است، افزود: آنها می‌دانند که این ملت با حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی و اهداف عاشورا نسلی سالم و کارآمد را تحویل جامعه می‌دهند.
وی صیانت از فرهنگ‌های مذهبی و ملی از قبیل فرهنگ عاشورا و ترویج این فرهنگ‌ها را از وظایف شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و ادامه داد: احیا و نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از پروژه‌های مستمر شورای فرهنگ عمومی که در این راستا باید برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام شود.
فرماندار نهبندان گفت: برای تبیین فرهنگ‌های اسلامی در سطح جامعه باید ارزش و اهمیت آنها را برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو و الگوی عملی برای آنها معرفی کنیم همچنین اگر ما مسئولان بخواهیم رسالت خویش را درست انجام دهیم باید فرهنگ‌ها را در عمل رعایت کنیم.
شرافتی زمان فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا را تنها در ماه محرم ندانست و اظهار داشت: این شورا باید در تمامی ایام سال بر این فرهنگ با ارزش متمرکز و برنامه‌های خویش را انجام دهد.
وی بر اقامه شدن نماز جماعت در اول وقت به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا تاکید کرد و یادآور شد: در این زمینه باید مداحان، مبلغان، نوحه‌خوانان و مردم را توجیه کنیم همچنین مسائل بهداشتی در ارتباط با کشتار دام نذری در تهیه اطعام عزاداران باید رعایت و نظارت بر آنها انجام گیرد.
فرماندار نهبندان اشاعه و تبیین فرهنگ‌های اصیل را یکی از راه‌های مبارزه و جلوگیری از ورود ضد ارزش‌ها در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: هزینه کردن وقت و اعتبار برای امورات فرهنگی یک نوع سرمایه‌گذاری ماندگار است که بازدهی آن در بلند مدت مشخص می‌شود.
در ادامه این جلسه سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی نظرات و پیشنهادات خویش را ارائه کردند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول