اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد:

لزوم ارتقای شعور مردم نسبت به مقوله عاشورا

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: معضلی که به قداست اسلام لطمه می‌رساند شور بدون شعور است و مردم باید شعور خود را نسبت به مقوله عاشورا ارتقا ببخشند.

لزوم ارتقای شعور مردم نسبت به مقوله عاشورا
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌علی ارزنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و برخی از آسیب‌های شناخته شده در این ماه اظهار کرد: شور بدون شعور معضلی تلقی می‌شود که اسلام از نخستین روزهای پیدایش خود تا به امروز خورده است که بارز‌ترین مصداق این موضوع نامه 12 هزار نفر از اهل کوفه به امام حسین(ع) بود که در نهایت به خاطر یک شور سطحی مقابل امام ایستادند.
وی با تأکید بر لزوم ارتقای شعور مردم نسبت به مقوله عاشورا افزود: برخی از آسیب‌هایی که در سطح هیئت‌های عزاداری مشاهده می شود تنها برای بالا بردن یک شور سطحی است و نسبت به مقوله شعور توجه زیادی نمی‌شود.
امام جمعه تویسرکان ادامه داد: هیئت‌هایی که تازه تأسیس بوده و یا از قبل فعالیت می‌کردند باید مدیریت شوند تا از تحریف و ایجاد آسیب‌های معنوی در حوزه اهل بیت و قیام عاشورا جلوگیری شود.
وی گفت: دادن خوراک معنوی و تبیین درست عاشورا از جمله راه‌ کارهای تأثیرگذار به‌منظور جلوگیری از تحریف و معضلات عاشورایی تلقی می‌شود که در این خصوص مدیران هیئت‌ها باید خط مقدم این جبهه باشند.
ارزنده با تأ کید بر اینکه امام حسین(ع) به تمام بشریت تعلق دارد، افزود: اگر مدیریت هیئت‌ها را به مردم واگذار کنیم روند برگزاری مراسم ایام محرم و عاشورا بهتر و با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: حضور و حمایت سازمان‌های دولتی در محافل حسینی و عاشورایی ماه محرم باید باشد اما در این فرصت نباید حمایت‌ها رنگ و بوی تبلیغ و آمار به خود بگیرد.
امام جمعه تویسرکان در پایان سخنان خود با بیان اینکه زنده نگه داشتن ماه محرم باید در تمام ایام سال ادامه داشته باشد، تصریح کرد: فلسفه قیام امام حسین و اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای بالا بردن معرفت و سطح شعور مردم یک موضوع حیاتی تلقی می‌شود و باید این مسائل در همه ایام خطاب به همه اقشار جامعه گوشزد شود.
انتهای پیام/خ۲۰
    
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول