اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

نخبگان جامعه درس‌های عاشورا را تبیین کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: باید نخبگان جامعه به عنوان الگوی جامعه درس‌های عاشورا و فلسفه شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان را در جامعه تبیین کنند.

نخبگان جامعه درس‌های عاشورا را تبیین کنند
موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ماه محرم و صفر از دیدگاه امام خمینی (ره) موجب زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی در جامعه است و هر روز که از این قیام تاریخی در دوران‌های‌های مختلف می‌گذرد، عظمت این نهضت بیشتر آشکار می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر پس از گذشت یک هزار و 400 سال از این واقعه تاریخی شاهد پر رنگ برگزار شدن مراسم عزاداری‌های ابا‌عبدالله الحسین (ع) در جامعه هستیم به گونه‌ای که مراسم‌های مختلف این روز با شکوه هر چه تمام‌تر در سراسر کشور و جهان برگزار می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان بیان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) دعوت به معروف و جلوگیری بروز منکرات در جامعه در شرایطی که حق به عنوان باطل و باطل به عنوان حق جایگزین می‌شود است.
وی تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام تاریخی خود جامعه‌ای را که دچار منکرات شده بود، از دست یزدیان زمان نجات داد.
متوسلین عنوان کرد: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همه مردم از جمله نخبگان نقش ویژه‌ای داشته و ضروری است با بروز منکرات در جامعه مقابله کنند.
وی بر لزوم حذف منکرات در جامعه تاکید کرد و گفت: مقولاتی که به عنوان منکر و عدم تطابق با سنت اسلام در جامعه محسوب می‌شوند باید از سوی جامعه رصد شده و به مقابله با آن پرداخت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان بیان کرد: ضروری است با زبان خاص هر قشری در راستای تبیین امر به معروف در جامعه اقدام کرده و در رفتار و عمل خود نسبت به احیای آن توجه شود.
وی اظهار کرد: باید نخبگان جامعه به عنوان الگوی جامعه درس‌های عاشورا و فلسفه شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان را در جامعه تبیین کنند.
متوسلین افزود: هر کسی که طالب گام نهادن در مسیر الهی است باید افراد را به عدل و عدالت، و امر به معروف و نهی از منکر دعوت کند‌.
وی گفت: باید نخبگان جامعه با زبان خود و به شکل‌های مختلف مانع از کجروی افراد جامعه شده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان افزود: جامعه نیازمند تبیین مفهوم و بیان مصادیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، چرا که گاهی افراد در تشخیص چگونگی اجرای آن به بیراهه می‌روند.
وی با اشاره به آثار و برکات اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: اگر آثار و برکات فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به افراد جوامع تفهیم شود، همه مردم از توجه به آن استقبال می‌کنند.
متوسلین ادامه داد: اگر اسلام توانسته در مقابل زورگویان و مستکبران ایستادگی کند به واسطه قیام امام حسین (ع) است.
وی خاطرنشان کرد: باید در چنین شرایط خطیری که دشمنان اسلام با استفاده از روش‌های مختلف به ترویج منکرات در جامعه تلاش می‌کنند، همه افراد جامعه نسبت به احیای ارزش‌هایی همچون امر به معروف تلاش کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول